۲۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۴۰

امام جمعه موقت بوشهر:

شهدا مایه حفظ نظام و هدایت‌گر این امت هستند

شهدا مایه حفظ نظام و هدایت‌گر این امت هستند

بوشهر - امام جمعه موقت بوشهر گفت: شهدا مایه حفظ نظام و هدایت‌گر این امت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر با تبریک مبعث پیامبر اظهار داشت: در آستانه ماه شعبان به عنوان پیش‌زمینه ورود به ماه مبارک رمضان هستیم که باید از این ایام بهترین استفاده را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه سفارش زیادی به صدقه دادن در ماه شعبان صورت گرفته است ادامه داد: ماه شعبان با مناجات، ذکر و روزه داری همراه است.

خطیب موقت نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت سوم شعبان ولادت امام سوم شیعیان امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: پاسداران با تاسی از امام حسین (ع)،از این نظام دفاع کردند و شهید شدند؛ شهدایی که راهشان همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به چهارم شعبان ولادت حضرت ابوالفضل العباس به نام روز جانباز اضافه کرد: جانبازان سند افتخار ایثارگری خود را در بدن دارند. کسانی که باید سردمدار بصیرت در بین مردم باشند.

دشی با اشاره به سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی اضافه کرد: مراقب باشیم فریب دشمن را نخوریم زیرا وقتی اخلاق انحرافی در جامعه منتشر شود جوانان را خسته و بی حوصله می‌کند.

امام جمعه موقت بوشهر خاطرنشان کرد: انسان‌های صبور باید تمام تلاش خود را برای نهادینه کردن صبر و حق در بین جوانان به کار گیرند.

وی افزود: ما باید بدانیم با این بار سنگین امانتی که انقلاب اسلامی بر دوش ما، بر دوش ملّت ایران گذاشته و راه سعادتی که جلوی آنها باز کرده، وظایفی داریم.

دشتی گفت: از جمله این وظایف، همین تواصی به حق و به صبر، و شناخت دشمن و ایستادگی در مقابل دشمن، و تسلیم نشدن در مقابل دشمن و اعتماد نکردن به این دشمن غدّار است.

وی با گرامیداشت ۲۲ اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید به فرمان امام راحل و روز شهدا اضافه کرد: یاد شهدا همیشه باید گرامی داشته شود و سیره شهدا را باید به دنیا نشان بدهیم زیرا آنان نظام را حفظ کردند و حتی یاد آنها همچنان در حفظ این نظام تأثیر دارد.

کد خبر 5167685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha