۲۳ اسفند ۱۳۹۹، ۸:۵۴

با مشاهده کرونای جهش یافته صورت می‌گیرد؛

اعمال محدودیت رنگ بندی قرمز در سگزآباد و ضیاء‌آباد

اعمال محدودیت رنگ بندی قرمز در سگزآباد و ضیاء‌آباد

قزوین - جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین گفت: با توجه به مشاهده ویروس کرونای جهش یافته، محدودیت‌های شرایط رنگ بندی قرمز کرونایی در سگزآباد، ضیاء‌آباد و حیدریه اجرا می شود.

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به شیوع ویروس کرونای جهش یافته در شهر ضیاء‌آباد و همچنین سگزآباد بویین زهرا اظهار کرد: متأسفانه کرونای جهش یافته انگلیسی در شهرستان‌های استان در حال چرخش است و نیاز به مراقبت در استان ما بیش از بیش حس می‌شود.

وی افزود: پس از مشاهده ویروس جهش یافته انگلیسی در روستای حسین‌آباد آبیک و کنترل آنکه به خوبی انجام شد تا به این لحظه دو نمونه دیگر از مبتلایان به این ویروس جهش یافته در سگزآباد بوئین زهرا و یک نمونه در بخش ضیاءآباد شهرستان تاکستان مشاهده شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با بیان اینکه متأسفانه کرونای جهش یافته در کمین جان و سلامت شهروندان استان است، عنوان کرد: کاهش رعایت پروتکل‌ها و مسائل بهداشتی در نقاط مختلف استان و برپایی تجمعات انسانی در آستانه شب عید نوروز زمینه شیوع مجدد ویروس کرونا را فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: اقدامات خوب، هماهنگ و منسجمی در شهرهای سگزآباد و ضیاءآباد صورت پذیرفته و فروشگاه‌ها، ادارات و ورودی‌ها به صورت کامل تحت کنترل دائم هستند.

حبیبی گفت: مدیران این دو بخش باید دقت کنند هر تصمیمی که به مهار کرونا در سطح شهرستان و بخش کمک کند به مثابه تصمیم ستاد استانی شمرده خواهد شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با ویروس کرونا استان قزوین تاکید کرد: محدودیت‌های شرایط رنگ بندی قرمز کرونایی در سگزآباد، ضیا آباد و حیدریه ظرف دو هفته جاری اعمال می‌شود و در طول این مدت از کارکنان ادارات، واحدهای تولیدی و کسبه تست سریع کرونا گرفته می‌شود.

وی اضافه کرد: تا اطلاع ثانوی حضور در آرامستان ها، برپایی مراسم ترحیم و عروسی در این دو شهر ممنوع است و از برپایی هر مراسمی که باعث ایجاد تجمع خواهد شد با بهره گیری از ظرفیت معتمدین و ریش سفیدان جلوگیری می‌شود.

حبیبی در پایان گفت: رفتار مردم و همراهی آنها آمار ابتلاء به کرونا را کاهش می‌دهد و رسانه‌ها نیز در اطلاع رسانی به موقع و آگاه سازی عموم نقش بسزایی را ایفا می‌کنند.

کد خبر 5168058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha