۲۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۵۹

مدیرکل بنیاد شهید البرز:

روحیه مجاهدت و از خودگذشتگی با جریان زندگی ما عجین شده است

روحیه مجاهدت و از خودگذشتگی با جریان زندگی ما عجین شده است

کرج - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: روحیه مجاهدت و از خودگذشتگی با جریان زندگی ما عجین شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سلیمان رستمیان ظهر یکشنبه در مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع سلامت که به مناسبت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا در دانشگاه علوم پزشکی استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: گرامی می‌داریم یاد و خاطره شهدای والای مقام را به خصوص شهدای مدافع سلامت که در این مجموعه عاشقانه خدمت کردند و در این راه به درجه رفیع شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه ۲۲ اسفند ماه سالروز تأسیس بنیاد شهید به نام روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است، تصریح کرد: برای تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار را شهادت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان این ایام فرصت خوبی است که در روزهای پایانی سال فضای شهر و جامعه معطر به یاد و نام شهیدان شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با تبریک اعیاد شعبانیه بیان کرد: در کسوت ایثار و ایثارگری و در راستای اهداف بلند شهدا و ایثارگران صحبت‌های فراوانی شده است و تولیدات سمعی و بصری در قالب کتاب، فیلم و تصویر صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: ذکر و یاد نام شهدا و برگزاری محافل شهدا همواره موجب برکت است و بر اساس منویات مقام معظم رهبری زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.

رستمیان با بیان اینکه بعد از دفاع مقدس اتفاقاتی در جریان معاندین و منافقین برای جمهوری اسلامی ایران افتاد، گفت: پس از آن در جریاناتی شهدای اقتدار بودند و همگان فکر می‌کردند ایثار، شهادت و از خودگذشتگی فقط منوط به دفاع مقدس بوده است.

وی اظهار کرد: اما در جریان جنگ‌های نیابتی بر علیه جریان تشیع در هلال شیعی مشاهده کردیم جوانانی در این مسیر همان راهی را رفتند که جوانان دهه ۶۰، دوران انقلاب و دفاع مقدس طی کرده بودند و در آن دوران فضای جامعه مزین به نام شهید و شهادت بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز بیان کرد: در دوران شیوع بیماری منحوس کرونا جوانان این مرز و بوم در هر عرصه‌ای ایثارگرانه تلاش کردند تا از سلامت مردم دفاع کنند و این روحیه مجاهدت و از خودگذشتگی با جریان زندگی ما عجین شده است و موجب برکت برای همه جامعه است.

وی تصریح کرد: دگرخواهی، ایثارگری و اوج انسانیت در هر مقطعی پیش می‌آید و ملت ایران عاشقانه با روحیه ایثارگری برای جامعه خود تلاش کردند.

رستمیان با بیان اینکه عظمت، مجد و اقتدار ما مدیون و مرهون خون پاک شهداست، متذکر شد: نه سلاح فیزیکی و نه قدرتهای نظامی هیچکدام به اندازه مؤلفه ایثار و شهادت برگرفته از جریان عاشورا و اندیشه سیاسی ناب تشیع و کار سازتر در پیشرفت این کشور نبوده است.

کد خبر 5169374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha