۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۲۳:۴۱

رئیس ستاد انتخابات استان یزد:

مهلت ثبت‌نام شوراها تمدید نمی‌شود/ثبت‌نام ۱۴۶نفر برای شوراهای شهر

مهلت ثبت‌نام شوراها تمدید نمی‌شود/ثبت‌نام ۱۴۶نفر برای شوراهای شهر

یزدـ رئیس ستاد انتخابات استان یزد ‌با بیان اینکه تا یک‌شنبه ۱۴۶نفر برای حضور در ششمین دوره انتخابات شورای شهرهای استان یزد ثبت‌نام کردند،گفت: فقط یک روز به پایان مهلت ثبت‌نام باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد ترحمی، روز یکشنبه در نشست خبری ستاد انتخابات استان یزد با بیان اینکه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خرداد ماه سال آینده برگزار می‌شود، اظهار داشت: ستاد انتخابات استان یزد فرآیند این دوره از انتخابات را به سه بخش ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر، ثبت‌نام داوطلبین شوراهای روستا و ایجاد زیرساخت لازم برای اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری تقسیم‌بندی کرده است.

رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به اینکه امسال انتخابات شوراهای اسلامی شهر در ۲۴ حوزه انتخابیه شهری برگزار می شود، افزود: شهرهای خرانق، بخ و مجومرد برای اولین بار انتخابات شورای شهر دارند.

وی با بیان اینکه فرآیند ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر از ۲۰ اسفند ماه آغاز شده است، ادامه داد: فقط یک روز به پایان مهلت ثبت‌نام باقی مانده و این زمان به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود.

ترحمی عنوان کرد: در این دوره انتخابات تمام برنامه‌ریزی‌ها بر اساس شرایط کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی تدوین شده است.

وی ادامه داد: طبق قانون، ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای روستا از ۱۶ فروردین سال آینده به مدت یک هفته آغاز می‌شود.

معاون سیاسی‌، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان اینکه در این دوره شوراهای اسلامی شهر، ۲۴ شورا در استان یزد خواهیم داشت، اظهار کرد: از این تعداد ۲۰ شورای شهر ۵ نفره، سه شورا ۷ نفره و یک شورا که در شهرستان یزد است، ١۱ نفره هستند.

ترحمی افزود: تا دیروز (یک‌شنبه) ۱۴۶ نفر برای حضور در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در استان یزد ثبت‌نام کردند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ تصمیمی در زمینه الکترونیکی شدن انتخابات در استان گرفته نشده است، گفت: در انتخابات ریاست جمهوری قرار است تمام فرآیند انتخابات تا قبل از صندوق رای، الکترونیکی باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد ادامه داد: تأمین امنیت و سلامت انتخابات دو وظیفه اصلی وزارت کشور و ستاد استانی است و از آرای تک تک مردم به عنوان مجری انتخابات صیانت می‌کنیم.

ترحمی با بیان اینکه برای این دوره انتخابات با توجه به شرایط کرونا در استان و کشور تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شده است، گفت: افزایش تعداد شعب اخذ رأی، راه‌اندازی اپلیکیشن شعبه یاب و حذف انگشت‌زدن از فرآیند ثبت‌نام و اخذ رأی از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار ستاد انتخابات استان است.

کد خبر 5170643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha