۲۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۱۸

فرمانده انتظامی ایلام خبر داد؛

کشف ۷۳۷ قبضه سلاح جنگی و شکاری در ایلام

کشف ۷۳۷ قبضه سلاح جنگی و شکاری در ایلام

ایلام-فرمانده انتظامی ایلام از کشف ۷۳۷ قبضه سلاح جنگی و شکاری در ایلام طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار دلاور القاصی مهر صبح سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ایلام با بیان اینکه ارتقای امنیت و آرامش در بین مردم اولویت کاری نیروی انتظامی است، اظهار کرد: امروزه امنیت در ردیف اول نیاز های روز مره زندگی به شمار می رود، که بدون شک اگر این مهم مورد توجه قرار نگیرد در دیگر ابعاد دچار مشکل خواهیم شد.

وی تصریح کرد: همچنین کارکنان پلیس امنیت عمومی در طول یک سال گذشته با رصد پلیسی و انجام اقدامات خاص، موفق به شناسائی و انهدام هشت باند قاچاق سلاح و مهمات، کشف ۷۳۷ سلاح جنگی و شکاری و دستگیری ۲۱۸ اراذل و اوباش شده اند.

وی گفت: همچنین کارآگاهان پلیس آگاهی استان با تلاش شبانه روزی و مضاعف و به کار گیری تمام امکانات و استفاده از منابع، موفق به افزایش ۲۳ درصدی کشفیات سرقت، ۲۴ درصدی دستگیری سارقان و کاهش ۱۹ در صدی وقوع قتل و دستگیری ۹۶ درصدی قاتلان شده اند.

کشف ۴۶۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه قاچاق کالا وارز ضربه مهلکی به رونق اقتصادی وتولید ملی است، گفت: در طول یکسال گذشته کارکنان پلیس اقتصادی استان، تعداد هزار و ۱۶۷ فقره پرونده قاچاق به ارزش بیش از ۴۶۰ میلیارد ریال و ۹۹ فقره پرونده جرائم اقتصادی با موضوع احتکار، فرار مالیاتی، زمین خواری و … به ارزش بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال کشف و بیش از یک هزار و ۲۰۰ متهم در این زمینه ها دستگیر و روانه دادسرا کرده اند.

وی ادامه داد: کشف تعداد ۴ میلیون ماسک قاچاق، کشف بیش از چهار میلیون لوازم پزشکی قاچاق، کشف ۵۵ تن نهاده دامی قاچاق و خارج از چرخه توذیع و … از اقدامات خوب پلیس اقتصادی در این مدت بوده است.

سردار دلاور القاصی مهر، معضل اعتیاد به مواد مخدر به عنوان تهدیدی جدی برای سلامت جوانان و نوجوانان در جامعه دانست و افزود: نیروی انتظامی در استان ایلام در برخورد با سود جویان این عرصه شوم از هیچ تلاشی دریغ نکرده و کارآگاهان پلیس مبارزه با مواد مخدر از ابتدای سال تا کنون در این زمینه ۸ باند خرید و فروش مواد مخدر را شناسائی و منهدم و بیش از ۳۸۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان ایلام بیان داشت: اجرای ۱۳۵ طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و دستگیری و جمع آوری بیش از هزار سوداگر مرگ و معتاد متجاهر از دیگر اقدامات موثر پلیس مبارزه با مواد مخدر در استان بوده است.

وی آگاهی خانواده ها را مهمترین و اولین اقدام در پیشگیری از اعتیاد دانست و افزود: بی شک روش های زیادی برای پیشگیری از جرایم درجامعه وجود دارد ولی یکی از مهمترین آنها افزایش سطح آگاهی عمومی از آثار سوء مصرف مواد مخدر است و آموزش مهارت های زندگی است.

کد خبر 5170913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha