۳۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۳۴

ترکیه:

برای خرید سامانه موشکی روسی نیازی به اجازه آمریکا نداریم

برای خرید سامانه موشکی روسی نیازی به اجازه آمریکا نداریم

سخنگوی کمیته دفاعی پارلمان ترکیه تاکید کرد که موضوع خرید سامانه موشکی اس – ۴۰۰ روسی، مساله‌ای حاکمیتی بوده و آنکارا نیازی به کسب اجازه از واشنگتن برای خرید این سامانه ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «مراد بایباتور» سخنگوی کمیته دفاعی پارلمان ترکیه در واکنش به ناخشنودی واشنگتن از تصمیم این کشور برای خرید سامانه دفاع موشکی روسی اس – ۴۰۰ اعلام کرد که تغییری در تصمیم آنکارا ایجاد نخواهد شد و ترکیه نیازی به کسب اجازه از آمریکا برای خرید این سامانه موشکی ندارد.

بر اساس این گزارش، بایباتور گفت: تصمیمات ترکیه به خود این کشور مربوط است و ما به دنبال کسب اجازه نه از آمریکا و نه از هیچ کشور دیگری در این خصوص نیستیم.

به نظر می‌رسد سخنان این مقام ارشد ترکیه‌ای، در واکنش به گفتگوی «دیوید سترفایلد» سفیر ایالات متحده در آنکارا است که گفته بود تنها راه حل اختلاف میان واشنگتن و آنکارا برسر خرید سامانه موشکی اس – ۴۰۰، انصراف ترکیه از خرید این سامانه است.

بایباتور همچنین تاکید کرد که کشورش تصمیم خود برای خرید سامانه موشکی اس – ۴۰۰ را مدتها پیش اتخاذ کرده و هیچ تغییری در این تصمیم حاصل نخواهد شد.

سخنگوی کمیته دفاعی پارلمان ترکیه افزود: ما در هر جمعی، تمایل خود را برای برقراری روابط خوب با ایالات متحده اعلام می‌کنیم، اما وقتی پای موضوع مرتبط با حاکمیت ما در میان باشد، وظیفه ما این است آنچه را که برای حفاظت از حقوقمان لازم است انجام دهیم.

کد خبر 5173497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha