۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۵۷

جبریل الرجوب:

جنبش های فتح و حماس فهرست انتخاباتی مشترک نخواهند داشت

جنبش های فتح و حماس فهرست انتخاباتی مشترک نخواهند داشت

دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین اعلام کرد که جنبش های فتح و حماس فهرست انتخاباتی مشترک نخواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه القدس العربی، جبریل الرجوب دبیر کمیته مرکزی جنبش آزادیبخش فلسطین اعلام کرد که جنبش های فتح و حماس فهرست مشترک برای ورود به انتخابات فلسطین نخواهند داشت.

وی با اعلام این خبر افزود: درخصوص تشکیل فهرستی مشترک با جنبش حماس، رایزنی صورت نگرفته است. تصمیم کمیته مرکزی جنبش فتح، ایجاد جبهه ای ملی و گسترده است.

الرجوب در ادامه گفت: کمیته مرکزی جنبش فتح روز جمعه آتی نشستی برگزار خواهد کرد و اسامی نامزدهای خود را برای انتخابات بررسی خواهد کرد.

وی انتخابات فلسطین را به عنوان راهی برای پایان بخشیدن به شکاف و اختلافات سیاسی و ایجاد وحدت ملی قلمداد کرد. جبریل الرجوب خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی هرگز نخواهد توانست روند انتخابات را به بن بست بکشاند و موضع ما کماکان در خصوص اینکه شهروندان فلسطینی ساکن قدس باید بتوانند در این انتخابات به عنوان نامزد یا رای دهنده مشارکت داشته باشند، ثابت است.

وی اظهار داشت: در صورتی که اسرائیل مانع از برگزاری انتخابات در قدس شود، در روند انتخاباتی با اشغالگران اسرائیلی وارد نبرد و درگیری خواهیم شد.

انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین برای انتخاب ۱۳۲ نماینده در تاریخ ۲۲ می و انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در تاریخ ۳۱ جولای برگزار خواهد شد.

کد خبر 5173878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha