۵ فروردین ۱۴۰۰، ۰:۱۷

مهر گزارش می دهد

عبور هوای گرم از گلستان/ ورود سامانه بارشی و توصیه به کشاورزان

عبور هوای گرم از گلستان/ ورود سامانه بارشی و توصیه به کشاورزان

گرگان- طبق گفته هواشناسی گلستان با عبور هوای گرم از گلستان شاهد وزش باد و بارش های پراکنده خواهیم بود و روز شنبه دما به طور قابل ملاحظه کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، از روز سه شنبه شاهد انتقال هوای گرم و خشک به گلستان بودیم به گونه ای که روز چهارشنبه دما در بسیاری از مناطق گلستان به بیش از ۳۰ درجه سانتیگراد رسید.

مدیرکل هواشناسی گلستان در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: روز چهارشنبه هوای گرمی را در سطح استان تجربه کردیم و بیشترین دما از شهرستان مینودشت با ۳۵ درجه سانتیگراد گزارش شد.

نوربخش داداشی افزود: اما از شامگاه چهارشنبه به تدریج جریانات شمالی شده بنابراین در ابتدا شاهد وزش باد شدید و افزایش ابر و بارندگی های ملایم بوده و این روند تا صبح روز جمعه ادامه خواهد یافت.

طبق گفته وی مقادیر بارشی این سامانه قابل ملاحظه نیست.

مدیرکل هواشناسی گلستان تاکید کرد: دریا هم تا روز جمعه مواج و طوفانی بوده و برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست.

داداشی اضافه کرد: در روز جمعه، اغلب نقاط استان جو نسبتاً آرامی را شاهد خواهند بود.

وی ادامه داد: اما از بعدازظهر روز شنبه موج بارشی به استان نفوذ کرده که پیامد آن در روز شنبه بارندگی و برای روز یکشنبه علاوه بر بارندگی به دلیل افت دما ریزش برف، وزش باد و پدید مه است.

داداشی گفت: بارش‌های این سامانه به ویژه در نواحی کوهپایه‌ای و کوهستانی قابل ملاحظه است.

طبق گفته مدیرکل هواشناسی گلستان این موج بارشی روز دوشنبه استان را ترک خواهد کرد.

حریق قلیان کش مهار شد

گفتنی است هم اکنون شاهد وزش باد در گلستان هستیم و حداکثر سرعت وزش باد تا این لحظه از ایستگاه فرودگاه گرگان با ۶۱ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

به دلیل گرمای هوا و احتمال آتش سوزی در مناطق جنگلی نیروهای منابع طبیعی در آماده باش قرار گرفتند.

عصر چهارشنبه هم آتش سوزی عرصه جنگلی منطقه قلیان کش کوهمیان آزادشهر با حضور به موقع نیروهای حفاظتی اداره منابع طبیعی مهار شد.

عجم نوروزی، رئیس اداره منابع طبیعی آزادشهر در این خصوص گفت: اطفا حریق به طور کامل انجام شده و جهت جلوگیری از آتش سوزی مجدد بر اثر باد نیروهای حفاظتی در محدوده آتش سوزی مستقر هستند تا از گسترش آتش جلوگیری کنند.

ضرورت آبیاری برای جبران کم آبی

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان هم در این خصوص گفت: بارش‌های سال زراعی جاری در سطح استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ میلی متر کاهش یافته است.

محمدرضا عباسی افزود: طی بازدیدی که از اراضی کشاورزی صورت گرفت اکثر آنها رطوبت مناسب نداشتند لذا به کشاورزان توصیه می کنیم در اولین فرصت مزارع خود را آبیاری کنند.

وی بیان کرد: کشاورزان بعد از بارندگی هم بلافاصله اقدام به محلول پاشی کرده و استفاده از کود سرک، ازته و پتاسه در صورت استفاده نکردن آن در ۲۰ روز گذشته توصیه می‌شود.

عباسی اضافه کرد: تنها با کود سرک نمی‌توان عقب افتادگی گیاه را جبران گردد لذا باید کشاورزان برنامه محلول پاشی را به طور مستمر در برنامه کاری خود داشته باشند.

کد خبر 5175384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha