۵ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۴۶

مدیر سلامت معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان:

پلمب یک رستوران/بیش از چهار تُن موادغذایی فاسد در همدان معدوم شد

پلمب یک رستوران/بیش از چهار تُن موادغذایی فاسد در همدان معدوم شد

همدان_مدیر سلامت معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان گفت: بیش از چهار تُن موادغذایی فاسد در همدان معدوم و یک رستوران نیز پلمب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر لیدا رفعتی اظهار کرد: بیشترین میزان مواد غذایی فاسد کشف شده مربوط به گروه کنسرو، کمپوت و نوشابه با یک تن و ۷۱۰ کیلوگرم و سپس گروه شیرینی، نان و آجیل با یک تن و ۷۰۸ کیلوگرم است.

وی اضافه کرد: همچنین ۳۵۷ کیلوگرم مواد پروتیئنی و گوشتی فاسد، ۲۸۹ کیلوگرم لبنیات فاسد، ۴۶ کیلوگرم طعم دهنده‌ها و رنگ‌های فاسد از ۲۵ تا ۳۰ اسفند سال گذشته در این استان کشف و ضبط و معدوم شده است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: سامانه ۱۹۰ آماده رسیدگی به شکایات شهروندان در حوزه سلامت و تخلفات بهداشتی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی است.

دکتر رفعتی با بیان اینکه یک رستوران نیز پلمب شد، بیان کرد: در دور نخست طرح سلامت نوروزی به ۸۸ مورد شکایت مردمی رسیدگی شده که بیشترین میزان شکایت دریافتی با ۷۹ مورد مربوط به شهرستان همدان است.

وی گفت: روزانه به طور میانگین ۵۳ تیم بازرسی بهداشت محیط در سطح شهرستان و مراکز بهداشتی و درمانی و ۱۰ تیم نظارتی شامل تیم‌های نظارت و پایش معاونت بهداشتی مناطق را زیر پوشش قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه به طور میانگین ۷۴ نیرو در تیم‌های نظارتی و بازرسی حضور دارند افزود: حجم کاری صورت گرفته از ۲۵ تا ۳۰ اسفند سال گذشته ۲ هزار و ۳۰۸ نفر ساعت بوده است.

لازم به ذکر است طرح سلامت نوروزی از ۲۵ اسفند آغاز شده که مرحله نخست از ۲۵ تا ۳۰ اسفند ۹۹ و مرحله دوم از یکم تا پنجم فروردین ۱۴۰۰ است.

کد خبر 5175679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha