۷ فروردین ۱۴۰۰، ۹:۴۴

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی:

۳۰۰۰ مسافر در مبادی مرزی آذربایجان غربی غربالگری شد

۳۰۰۰ مسافر در مبادی مرزی آذربایجان غربی غربالگری شد

ارومیه – مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی ازغربالگری سه هزار و ۱۵۸ مسافر در مبادی ورودی و خروجی مرزهای آذربایجان غربی طی ۱۱ روز اجرای طرح نوروزی هلال احمر خبر داد.

امیر جعفرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تاکنون مورد مثبت کرونا در مرزهای استان گزارش نشده است، افزود: سه هزار و ١۵٨ مسافر ورودی غربالگری شدند که از این تعداد مورد مثبت گزارش نشده است اما ٢٧٩ مورد مشکوک شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه در قالب طرح غربالگری مسافران نوروزی دو هزار و ٢٨٢ مسافر ورودی تب سنجی و برای دو هزار و ۶٠۵ نفر تست فوری کرونا ثبت شده است، ادامه داد: در این مدت برای ١۶٣ نفر نیز تست پی سی‌آر ثبت شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: این استان با وجود هم مرز بودن با چهار کشور، ۶ پست فعال غربالگری در مرزهای بازرگان، رازی خوی، سرو ارومیه، فرودگاه بین المللی ارومیه، تمرچین پیرانشهر و مرز کیله سردشت مستقر هستند.

جعفرزاده به ارائه خدمات امدادگران و نجات گران جمعیت هلال احمر در مرزهای استان اشاره کرد و گفت: اعضای این سازمان در شیفت‌های هشت ساعته و ۲۴ ساعته ٨٨ نفر از همکاران و داوطلبان در کنار شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌ها در مرزهای رسمی استان به غربالگری مسافران می‌پردازند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تیم‌های عملیاتی هلال احمر در تمام محورهای استان به صورت شبانه روز مشغول خدمت رسانی هستند، گفت: تاکنون ۱۲۳ مصدوم ۳۳ سانحه تصادف توسط ۳۹ تیم هلال احمر استان امداد رسانی شده است.

طرح نوروزی هلال احمر از ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز شده و تا ١۵ فروردین جاری ادامه خواهد داشت.

کد خبر 5176346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha