۲۴ تیر ۱۳۸۶، ۹:۴۱

گندم زنجان از برترین‌های گندم های کشور است

گندم زنجان از برترین‌های گندم های کشور است

زنجان - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: گندم تولیدی استان زنجان از لحاظ مبارزه با آفات و بیماری‌ها در وضعیت خوبی دارد و اغلب استان‌های دیگر سعی دارند گندم تولیدی استان را جذب و خریداری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید خلیلی خوشنود صبح  امروز در جلسه خرید گندم استان اظهار داشت: امسال خرید گندم از طریق شرکت غله استان زنجان صورت می‌گیرد و فقط اداره غله پاسخگوی گندم کاران خواهد بود.

وی افزود: با توجه به اینکه تنها خریدار و پاسخگو در این زمینه شرکت غله است باید در این زمینه پیش بینی های لازم صورت گیرد و سیستم کاری خرید برای پوشش دادن کل استان سازماندهی شود.

خوشنود تاکید کرد: ادراه غله می‌تواند از شرکت‌های خصوصی یا تعاونی‌های روستایی که سهامدارانش خود روستاییان هستند کمک بگیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان از لحاظ اقلیمی دارای آب و هوایی مختلف است افزود: به خاطر شرایط اقلیمی در استان زمان برداشت محصول در نقاط مختلف استان متفاوت است. 

خشنود تصریح کرد: به علت تاخیر در شروع زمان خرید گندم نسبت به برداشت بعضی از مناطق گندمکاران استان بخش عمده‌ای از گندم‌های خود را برای فروش به استان‌های همجوار حمل می‌کنند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه بخش عمده یارانه‌ها به تولید گندم استان اختصاص دارد، تاکید کرد: میزان اعتبارات اختصاص یافته یارانه‌ها بر اساس آمارهایی است که توسط بازرگانی اعلام می‌شود پس باید گندم تولیدی استان در خود استان خریداری شود.

کد خبر 517640

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha