۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۷:۲۳

رئیس پلیس‌راه استان سمنان:

برف در ۳ محور استان سمنان/ همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است

برف در ۳ محور استان سمنان/ همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است

سمنان- رئیس پلیس‌راه استان سمنان بابیان اینکه سه محورشهمیرزاد-کیاسر، شاهرود- گرگان و شاهرود -آزادشهر با بارش برف مواجه هستند، گفت: همراه داشتن زنجیر چرخ برای رانندگان عبوری الزامی است.

سرهنگ تقی کبیری در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه سه محورشهمیرزاد-کیاسر، شاهرود- گرگان و شاهرود -آزادشهر با بارش برف مواجه هستند، ابراز داشت: در برخی محورها نظیر دامغان-جندق نیز وزش باد شدید وجود دارد که با توجه به کویری بودن مسیر امکان تردد را سخت می‌کند.

وی ضمن بیان اینکه با توجه به متغیر بودن شرایط آب و هوایی بهتر است رانندگان از طریق ۱۴۱ راهداری از آخرین اخبار راه‌ها مطلع شوند، افزود: به رانندگان توصیه می‌شود در صورت عدم الزام به سفر در چنین شرایط متغیر آب و هوایی در شهر خود بمانند و از حضور در جاده‌ها پرهیز کنند.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان بابیان اینکه سامانه بارشی برفی محورهای کوهستانی استان را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد، ابراز داشت: داشتن زنجیر چرخ، تجهیزات و سوخت کافی، لباس گرم و پتو، غذا و آب الزامی است.

کبیری بابیان اینکه خواب‌آلودگی، خستگی، عدم توجه به جلو و نبود هوشیاری بیشترین عامل تصادفات استان سمنان است، اضافه کرد: استراحت یک ربع بعد از هر دو ساعت رانندگی به رانندگان توصیه می‌شود و همچنین بهتر است رانندگان حتماً استراحت کافی را داشته باشند تا از حوادث تلخ و جبران‌ناپذیر پیشگیری کنند.

کد خبر 5177224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha