۱۵ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۴۱

رئیس دانشگاه تهران عنوان کرد؛

«شهر دانش» کسب و کار دانشجویان را توسعه می دهد

«شهر دانش» کسب و کار دانشجویان را توسعه می دهد

رئیس دانشگاه تهران گفت: ایجاد شهر دانش در فضای دانشگاه تهران فرصتی برای دانشجویان است که کسب و کار را فرا بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود نیلی احمدآبادی امروز در مراسم بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از پارک علم و فناوری در جمع خبرنگاران گفت: ما برای همه دانشگاه تهران برنامه‌های توسعه علم و فناوری را تعریف کردیم و سعی داریم مراکز نوآوری را در کنار کلاس‌ها و آزمایشگاه‌ها داشته باشیم.

رئیس دانشگاه تهران افزود: دانشجویان می‌توانند از فضای فیزیکی آموزش جدا شوند و در عین حال در مکان‌های خاص برای پژوهش و فناوری حضور بیابند.

نیلی احمدآبادی گفت: از این رو برای استقرار شرکتها فضایی را پیش بینی کردیم که دانشجویان با کسب و کار آشنا شوند.

وی خاطر نشان کرد: بنابراین دانشگاه تهران که گستردگی آن از دریای خزر تا خلیج فارس است، در تمام حوزه‌ها توانسته مراکز نوآوری را شکل بدهد.

رئیس دانشگاه تهران اضافه کرد: یکی از این مراکز امروز با حضور معاون علمی افتتاح شد و در کنار آن طرح «شهر دانش» به عنوان یک مفهوم جدی محسوب می‌شود.

به گفته نیلی احمد آبادی ما در این طرح پارک، نوآوری و آموزش را در قلب جاری شهر تهران بردیم و از این طریق مرز بین دانشگاه و شهر و تجارت را برداشتیم. لذا دانشجو همزمان با آموزش می‌تواند پژوهش کند و با فناوری و نوآوری آشنا شود تا راههای کسب و کار را فرا بگیرد.

نیلی احمد آبادی ادامه داد: به نظر من اثرات این اقدامات را در آینده خواهیم دید و شاهد یک تحول بزرگ در کسب و کارهای جدید و موضوع اشتغال فارغ‌التحصیلان خواهیم بود.

وی افزود: امیدواریم که مجلس و همه بخش‌های کشور در این زمینه کمک کنند زیرا تمام اتفاقاتی که در دانشگاه تهران به عنوان یک دانشگاه پیشرو رخ دهد خیلی سریع در سایر نقاط کشور گسترش می‌یابد.

کد خبر 5181008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha