۲۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۱۳

‌رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان:

همه امکانات برای برون‌رفت از شرایط امروز بسیج شود

همه امکانات برای برون‌رفت از شرایط امروز بسیج شود

زنجان-رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان تاکید کرد: همه امکانات برای برون‌رفت از شرایط امروز باید بسیج شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حریری ظهر شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان زنجان که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه شرایط امروز شهرستان زنجان به لحاظ شیوع ویروس کرونا، شرایط بسیار سختی است، گفت: شرایط شهرستان زنجان نسبت به سایر شهرستان‌های استان به لحاظ شیوع ویروس کرونا بسیار سخت و از متوسط استانی بالاتر است.

وی با بیان اینکه آمار شیوع ویروس کرونا در شهرستان زنجان حاکی از آن است که امروز شرایط ویژه‌ای در این منطقه حاکم است، افزود: اگر امروز گرفتار موج چهارم شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در استان و شهرستان زنجان هستیم، به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی است که باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای مدیریت چنین شرایطی اتخاذ شود.

حریری با یادآوری اینکه انتظار چنین شرایطی را به لحاظ شیوع ویروس کرونا در شهرستان زنجان نداشتیم، تصریح کرد: امروز همه باید برای مدیریت شرایط به وجود آمده بسیج شده و با حوزه درمان همکاری لازم را داشته باشند؛ چرا که سرعت عمل امروز کرونا در مبتلا کردن افراد بسیار بالاتر از سرعت عمل کادر درمان در مدیریت شرایط به وجود آمده شده است.

رئیس شبکه بهداشت مرکز زنجان در ادامه با اشاره به اینکه امروز برخلاف پیک‌های قبلی میزان ابتلای افراد به ویروس کرونا در دو هفته به جای چهار هفته خود را نشان می‌دهد، ادامه داد: وقتی سرعت انتقال و همه‌گیری ویروس کرونا در موج چهارم نسبت به پیک‌های قبلی افزایش یافته است، این بدام معنی است که باید با مدیریت بهتری در این زمینه ورود پیدا کنیم.

حریری با اشاره به اینکه مراجعه بیش از انتظار مبتلایان به ویروس کرونا به مراکز درمانی باعث شده است تا گاهی اوقات شاهد تاخیر در ارائه خدمات به بیماران باشیم، اظهار کرد: این شرایط باعث شده است تا برخی از بیماران با شرایط بدی مواجه شوند، به همین خاطر از شهروندان انتظار داریم پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

وی میزان تست‌های مثبت شناسایی شده طی هفته‌های دوم و سوم فروردین‌ماه امسال را به ترتیب ۳۱.۶ درصد و ۳۲.۵ درصد اعلام کرد و متذکر شد: خوشبختانه اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در شرایط کنونی کمک‌حال کادر درمان در شناسایی بموقه بیماران مبتلا به کووید – ۱۹ بود و بدون شک این شرایط باید تداوم داشته باشد تا اوضاع بحرانی‌تر نشود.

کد خبر 5185679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha