۲۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۵۷

استاندار مرکزی:

استان مرکزی در زمینه فضاهای فرهنگی و هنری فقیر است

استان مرکزی در زمینه فضاهای فرهنگی و هنری فقیر است

اراک- استاندار مرکزی گفت: فضاهای فرهنگی و هنری به عنوان محلی برای بروز و پرورش استعداد هنرمندان، اهمیت ویژه‌ای دارند و متاسفانه استان مرکزی در این زمینه فقیر است.

به گزارش خبرنگار مهر سید علی آقازاده روز دوشنبه در آئین افتتاح ساختمان جدید حوزه هنری استان مرکزی و رونمایی از جدیدترین تولیدات این مجموعه، اظهار کرد: از هجدهم تا بیست و پنجم فروردین همزمان با سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی به عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است. خوشحالیم که در این هفته در حوزه هنری استان مرکزی اتفاقات خوبی رخ داده است و این اتفاق افتتاح مکان جدید و آبرومندانه‌ای برای حوزه هنری است.

تالارها و ساختمان مراکز فرهنگی استان مرکزی نیاز به توسعه، مرمت و بازسازی دارد

وی افزود: استان مرکزی، در موضوع حوزه هنر و اندیشه از لحاظ داشتن نگارخانه و گالری و محیط‌های فرهنگی و هنری که هنرمندان استان بتوانند گرد هم جمع شوند و به شناسایی و شکوفایی استعدادها بپردازند، فقیر است.

وی ادامه داد: البته در همین حوزه یعنی حوزه هنر و اندیشه و فرهنگ چند سالن و تالار در استان وجود دارد که اینها قدیمی هستند و نیاز به توسعه، مرمت و بازسازی دارند.

با افتتاح ساختمان جدید حوزه هنری یک پله از محرومیت فضای فرهنگی و هنری فاصله گرفتیم

آقازاده خاطرنشان کرد: اما این مکان مناسب که توسط مدیریت حوزه هنری استان مرکزی با ذوق و سلیقه خاصی شکل گرفته و بسیار هم آبرومندان هست، امروز می‌توانیم مدعی شویم و بگوییم که استان یک پله خودش را از محرومیت فضای فرهنگی و هنری دور کرده است. البته نمی‌گوییم که خیلی خوب، اما واقعاً کار بزرگی در وانفسای که ما نیازمند فضاهای فرهنگی و هنری هستیم توسط مدیریت حوزه هنری استان مرکزی انجام شده است.

وی بیان داشت: مهمتر و با ارزشمندتر اینکه هنرمندان صاحب مکانی شدند که می‌توانند پاتوقشان باشد و می‌توانند در چنین مکان و فضای روحبخش و با نشاط خیلی از فعالیت‌های خود را شکل دهند و از این مکان و فضا فعالیت‌های هنری را آغاز کنند و این می‌تواند سرآغاز یک فعالیت هنری کاملاً متفاوت نسبت به گذشته در جامعه هنرمندان ما باشد.

آقازاده خاطرنشان کرد: البته نه تنها تمام هنرمندان اراک، بلکه تمام هنرمندان استان مرکزی باید این مکان حوزه هنری را خانه خود بدانند و توسط هنرمندان متعهد کارهای خوبی در حوزه هنر شکل بگیرد. اینگونه مکان‌ها می‌تواند تربیت کننده جوان‌ها و نیروهای مستعد باشد. اینها همه ظرفیت است باید از ظرفیت‌ها به خوبی بهره مند شد.

گفتنی است، مکان جدید حوزه هنری استان مرکزی، قبلاً اداره کل پزشکی قانونی استان بود که سال گذشته این مکان در اختیار حوزه هنری استان مرکزی قرار گرفت و با بازسازی و مرمت و تلاش مدیریت حوزه هنری این مکان از یک فضای سخت و خشن پزشکی قانونی، به مکان ظریف و هنری تبدیل شده است.

کد خبر 5187397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha