۲۳ فروردین ۱۴۰۰، ۲۲:۲۸

رئیس ستاد انتخابات استان یزد خبر داد؛

ثبت‌نام ۳۲۷۶نفر در یزد برای شرکت در رقابت انتخاباتی شورای روستاها

ثبت‌نام ۳۲۷۶نفر در یزد برای شرکت در رقابت انتخاباتی شورای روستاها

یزدـ رئیس ستاد انتخابات استان یزد با اشاره به اینکه امروز مهلت ثبت نام برای کاندیداتوری انتخابات شوراهای روستایی پایان یافت، گفت: در استان یزد ۳ هزار و ۲۷۶ نفر ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد ترحمی روز دوشنبه در نشستی خبری با اشاره به اینکه انتخابات شورای اسلامی روستا در ۳۹۷ روستای استان یزد برگزار می شود، اظهار داشت: در طول مهلت تعیین شده برای ثبت نام داوطلبان، ۳ هزار و ۲۷۶ نفر در استان یزد ثبت نام کردند.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۸۳۹ نفر از این تعداد آقایان و بقیه بانوان هستند، عنوان کرد: ۵۵ نفر از این تعداد نیز بیکار و متقاضی شغل هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به افزایش آمار داوطلبان شوراهای روستایی دوره ششم نسبت به دوره پنجم بیان کرد: آمار داوطلبان ۴۱۵ نفر افزایش یافته است.

ترحمی ادامه داد: شهرستان تفت دارای بیشترین روستا است و بیشترین ثبت‌نام در دوره ششم انتخابات شوراهای روستا نیز مربوط به شهرستان تفت است به نحوی که ۹۸۲ نفر برای این دوره ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه اقشار و افراد مختلف با مشاغل گوناگون ثبت‌نام کردند، افزود: ۱۰۴ فرهنگی، پنج پزشک، ۱۶۵ کشاورز، ۵۹۴ کارمند، ۵۴۴ بازنشسته، هفت استاد و عضو هیات علمی دانشگاه، ۵۵ بیکار، سه نظامی، هزار و ۲۳۶ نفر با شغل آزاد، ۱۸ روحانی، ۶ وکیل و قاضی و ۴۱۳ نفر از سایر مشاغل هستند.

ترحمی با اشاره به اینکه امسال در این دوره شاهد افزایش میانگین سطح تحصیلات نامزدها نسبت به ادوار گذشته هستیم، گفت: ۱۰ نفر با تحصیلات دکترا، ۱۶۰ نفر با مدرک فوق لیسانس، ۵۷۱ نفر مدرک لیسانس، ۲۱۱ نفر فوق دیپلم، ۶۹۰ نفر دیپلم، ۲۳ نفر با تحصیلات حوزوی، ۱۳۱ نفر سطح متوسطه، ۳۲۰ نفر با تحصیلات راهنمایی و هزار و ۴۰ نفر دارای تحصیلات ابتدایی هستند.

ترحمی در مورد شرکت کنندگان در شوراهای شهر در استان یزد که اسفند ماه برگزار شد، گفت: ۸۳۴ نفر در انتخابات شورای شهر در استان یزد ثبت‌نام کردند، که شهرستان یزد با ۳۴۴ نفر، شهرستان اردکان با ۸۷ نفر و شهرستان میبد با ۷۸ نفر بیشترین داوطلب را دارند.

به گزارش مهر، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خردادماه سال جاری برگزار می شود.

کد خبر 5187796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha