۲۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۳۰

فرماندار مشهد خبر داد؛

ثبت‌نام ۲۱۱۶ نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی روستا در مشهد

ثبت‌نام ۲۱۱۶ نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی روستا در مشهد

مشهد - فرماندار مشهد گفت: ۲ هزار و ۱۱۶ نفر برای یک هزار و ۳۱ کرسی شورای اسلامی روستایی و عشایری در شهرستان مشهد نام‌نویسی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمدرضا هاشمی با اشاره به پایان مهلت نام‌نویسی داوطلبین انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستایی و عشایری، بیان کرد: این انتخابات در ۳۰۹ حوزه انتخابیه روستایی شهرستان مشهد برگزار می‌شود که از این تعداد ۲۵۷ حوزه شورای ۳ نفره و ۵۲ حوزه شورای ۵ نفره خواهند داشت.

فرماندار مشهد گفت: از مجموع ۲ هزار و ۱۱۶ نفر ثبت نامی، ۱۳۹۵ نفر برای ۶۸۰ کرسی روستایی بخش مرکزی، ۴۵۸ نفر برای ۲۰۷ کرسی روستایی بخش رضویه و ۳۰۷ نفر برای رقابت ۲۰۱ کرسی بخش احمدآباد این شهرستان نام‌نویسی کرده‌اند.

رئیس هیأت اجرایی انتخابات شهرستان مشهد با بیان اینکه برای تمامی روستاهای واجد شرایط این شهرستان نام نویسی داوطلبین انجام شده است، افزود: تعداد افراد ثبت نامی برای انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستایی و عشایری نسبت به دوره پنجم ۱۳ درصد و نسبت به چهارمین دوره ۱۷ درصد رشد داشته است.

هاشمی اظهار کرد: پس از تأیید نهایی فرایند ثبت نام، صلاحیت این افراد در هیئت‌های اجرایی و سپس در هیئت نظارت بررسی می‌شود و نتیجه رسیدگی صلاحیت‌ها اعلام می‌شود.

وی افزود: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هم‌زمان با انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خردادماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.
 

کد خبر 5188158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha