۲۵ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۱۹

عضو شورای شهر کرج:

نابسامانی سیمای کرج برطرف شود

نابسامانی سیمای کرج برطرف شود

کرج - رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای اسلامی شهر کرج گفت: سیمای کرج شهر به هم‌ریخته‌ و آشفته ای را تداعی می‌کند و باید نابسامانی‌های آن هرچه سریع‌تر برطرف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین خلیلی‌اردکانی صبح چهارشنبه در هجدهمین کمیسیون هنر و ارتباطات شورای شهر کرج که با حضور اعضا کمیسیون، مدیران مناطق و رؤسای سازمان‌های سیما، منظر و فضای سبز و سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری با موضوع اصلاحیه آئین‌نامه تبلیغات محیطی برگزار شد، اظهار کرد: با نگاه به دورنمای چهل سال گذشته کرج و قرار گرفتن آن در مسیر چندین استان کشور و وجود قومیت‌های مختلف به‌هم‌ریختگی به وجود آمده که باید ساماندهی و برای رفع آن همه نهادها کمک کنند.

وی به آشفتگی و نابسامانی بصری تبلیغات این کلانشهر اشاره کرد و افزود: با عبور از کوچه و خیابان‌های شهر با تابلوهای متعدد شهری روبه‌رو می‌شویم که زیاد هم زیبا و خوشایند به نظر نمی‌رسند و این امر ضرورت ساماندهی و ارائه و آرایش صحیح تابلوهای تبلیغاتی در محیط شهری را نشان می‌دهد.

رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای شهر کرج بیان کرد: امیدواریم با توجه به تعداد زیاد نیرو در مناطق شهرداری، یک نفر در هر منطقه معرفی و پیگیر ساماندهی سیمای شهر شود، ایجاد ضوابط و مقررات در ساخت و نصب تابلوها نیز در بهبود اوضاع شهر مؤثر است و باید برای تابلوهای شهری الگویی در نظر گرفت و مطابق با آن رفتار کرد.

چهره کرج با هنر و معماری اسلامی زیباسازی شود

اکبر سلیم‌نژاد، رئیس شورای اسلامی شهر کرج نیز اظهار کرد: چند نوع نازیبایی و آشفته بصری در شهر وجود دارد که یکی مربوط به نما و معماری ساختمان‌ها است و همین‌طور روش‌های مختلف تبلیغاتی که نوعی آشفتگی ایجاد کرده و همین‌طور خلأ استفاده از المان‌ها و ابزارهای هنری و نورپردازی نیز احساس می‌شود.

وی بیان کرد: در بحث ساماندهی بصری شهر به اندازه کافی جلسه برگزار شده و سخنرانی صورت گرفته است، اکنون وقت عمل است و زیباسازی شهری نیز به معنای کارِ سلیقه‌ای نیست بلکه از مبلمان شهری گرفته تا نحوه ساماندهی تابلوها از سطح شهر باید مطابق با آئین‌نامه و دستورالعمل صورت پذیرد.

سلیم‌نژاد افزود: چهره کرج و همین‌طور پیاده‌روها برای شهروندان جذابیتی ندارد؛ نماهای ساختمان‌ها و رنگ‌های دیوارها و تبلیغاتی که طی سال‌های قبل رشدی قارچ گونه داشته‌اند، آرامش را از مخاطب سلب می‌کند و در مجموع شهر در قابِ زیبایی قرار نگرفته است و از مهم‌ترین دغدغه‌ها نیز زیادی تابلوها و استندها ست که باید ساز و کار منسجمی برای ساماندهی آنها برقرار شود.

وی تصریح کرد: نباید به شهر نگاه تجاری داشته باشیم، برای مثال نقاط پرتردد و ویترین‌های شهری به جای پایه‌های تبلیغاتی باید در اختیار هنرمندان قرار گیرد، در شهر نیاز به استفاده از ابزارهای خوشنویسی داریم، نصبِ مجسمه‌ها و المان‌ها، نورپردازی و رنگ‌آمیزی‌های شاد، تلفیقی از سنت و مدرنیته برای ایجاد حالِ خوب در شهروندان و ساماندهی اماکن تاریخی.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: شهروند از لحظه‌ای که خانه را ترک می‌کند با تراکت‌های تبلیغاتی روبه‌رو می‌شود تا به خیابان‌های اصلی می‌رسد که آنجا هم مملو از بنر و داربست و آلاینده‌های صوتی و بصری است، در حالی که نیاز روحی مردم چیز دیگری است و می‌خواهند شهر را در قابِ هنر و معماری اسلامی تماشا کنند و جلوه‌هایی از هویت و فرهنگ و مذهب و باورهای دینی و اسلامی خود را در نقاط شهر شاهد باشند که این طور نیست.

وی بابیان اینکه مناطق باید بودجه فرهنگی خود را به درستی استفاده کنند و واحدهای زیباسازی نیز باید عملکرد منسجم‌تری داشته باشند، متذکر شد: اگر خواستار جلبِ رضایت مردم هستیم، آنها بیشتر از پل و بزرگراه خواهان حذف آشفتگی بصری از چهره شهر هستند و این مهم باید در دستور کار سال جاری مدیریت شهری قرار بگیرد.

نازیبایی‌های بصری شهر جمع‌آوری و ساماندهی شود

عباس زارع، رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج نیز در این جلسه با بیان اینکه کسی در کرج دلش به حال سیمای شهر نمی‌سوزد، گفت: نازیبایی‌های بصری شهر و تبلیغات محیطی با متولی گری شهرداری رفع و ساماندهی شود.

وی بیان کرد: تابلوهای تبلیغاتی که بیشتر مربوط سایر نهادها و ارگان‌هاست و فضایی از سطح شهر را اِشغال کرده‌اند و ساماندهی آنها از مطالبات شهروندان است، باید جمع‌آوری شوند.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به وجود برخی تابلوهای آلاینده در شهر، افزود: وقتی در میدان آزادگان یا میدان هفت تیر قرار می‌گیریم، حالمان از وضعیت ظاهری و سیمای شهر به هم می‌خورد و هیچ نظارتی بر آنها نیست و برای جمع‌آوری آنها ملاحظه‌کاری شده است.

زارع با بیان اینکه هیچ شهری در کشور به اندازه کلانشهر کرج آشفتگی بصری ندارد، تصریح کرد: برخی تابلوهای آلاینده برخلاف ضوابط آئین‌نامه هنوز بر سر مغازه‌ها و حتی پشت‌بام‌ها نصب است و تاکنون برای جمع‌آوری آن‌ها ورود نشده است و تاکنون تابلوهای اضافه خیابان‌ها، باغچه‌ها و پیاده‌راه‌ها جمع‌آوری نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه باید مدیران ارشد استانی پای کار باشند، تأکید کرد: عملیات اجرایی این طرح شامل جمع‌آوری تابلوهای مستهلک و خطرساز در معابر و پیاده‌روها، تابلوهای نماها که زمینه‌ساز بروز خطر برای شهروندان و آسیب به سیمای شهری هستند، حمایت و همکاری نهادهای مربوطه قابل انجام است.

کد خبر 5189055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      4 1
      آخ آخ گل گفتی واقعا آدم افسوس میخوره این شهر به این خوش آب و هوایی به چه روزی افتاده شبیه زباله دانی تبلیغات شده از سقف برجها تا کف پوش خیابانها تبلیغات لعنتی
    • یعقوبی IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      1 0
      نگاهی به گلستان یکم مهر شهر بینداز. جناب شورای اسلامی شهر
    • نیما IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      0 0
      اسلام آباد رو فقط ۵۰ساله نمی بینم بقیه شهرستان جای خودشان
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      2 0
      شما فقط بلدید باکس زباله روبروی مجتمع های مسکونی درکوچه ها رو جمع کنید و برای بعد از آن که تکلیف زباله های خانگی چیست ،هیچ تمهیدی ندارید که نتیجه سیمای زشت کوچه ها با زباله های پراکنده واسکان چندین زباله گرد درمجاورت باکس زباله ی ابتدای هر کوجه است چه هنرمندانه زیبایی بصری به ما هدیه میدهید .
    • مهدی IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      0 0
      مسئولین اگه یه زمانی وقت کردید به مشکلات حصارک پایین هم رسیدگی کنین نه آسفالت درست وحسابی داره ونه جوب درست وحسابی داره
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
      0 0
      چرا جلوی سرقت گارد ریل پلها نمیگیرید پلهای سوم خرداد زیر گذر جدید راه‌آهن و تقاطع ولیصر زیرگذر مترو در شهرک پردیسان پل حصارک هرشب کلی از گارد ریلهاش به سرقت‌میره حفاظ پلهای عابر جاده قزلحصار تمام حفاظهای محوط. ایستگاه رادیویی بیسیم همش به سرقت رفته
    • حمزه غفاری IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
      0 0
      امیدوارم مسئولان کلانشهر کرج زندانها را از کرج برچینند و به جای دیگر انتقال دهند .زندان رجایی شهر و قزلحصار و کچویی امیدوارم به نقطه دیگری از کشور منتقل شوند.
    • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
      1 0
      هرج ومرج بی فرهنگی نابسامانی وار همه مهمتر شلختگی کرج بخاطر سیمای داغون مثلاً شهره از شهر فقط اسمشو داره
    • فتحی IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
      0 0
      سلام خواهش می کنم به اوضاع مسکن مهر پیام رسیدگی شود کلی مشکل داریم سگ های ولگرد اسفالت های خراب و خیلی مشکلات تصادف های اخیر که باعث فوت خیلی ها شده هیچ کس هم رسیدکی نمی کند
    • محمد IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
      0 0
      با سلام عرض شود شما از خطرات و نازیبایی های کلانشهر کرج بسیار تذکر داده آید ، پس چگونه خطر بالفعل تردد کامیون ها وتریلرهای سنگین وزن را که در خیابانها و کوچه ها جولان می دهند و سالهاست مردم شریف این کلانشهر عاجزانه برای ساماندهی این مشکل به هر دری میزنند به نتیجه ای نمی رسند اقدامی صورت نمی‌گیرد؟
    • مینو IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
      2 0
      بجای اینکه تابلو ها را بردارین بروبد سطل های زباله را که چندین ماه هست از سطح شهر برداشته شده را جایگزین کنید تا زباله ها در سطح شهر پخش نشود و هرکسی زاله ها را هرجا دلش خواست رها نکند خیابانها که همگی از دست انداز و چاله چوله پر هستش و اصلان پاکبانان هم ب ای تمیزی شهر دل نمیسوزانند اینها را رفع کن
    • مرضیه رضایی مصلج IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
      0 0
      واقعا راست گفتین اصلا به محمود اباد کرج بلوار موذن بعد انرژی اتمی نمیرسن چرا الان دوباره قطعی اب این منطقه شروع میشه ی فکری بکنن 🙏🏻🙏🏻🙏🏻
    • مجتبی IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
      1 0
      سلام لطف کنید به حصار خط سوم خیابان مطهری هم یک سر بزنید انقد خیابان عرض کمی دارد که دوتا ماشین از کنار هم رد نمیشه خیلی وقتها این وضعیت با عث دعوا میشود
    • کامبیز ذوقی IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
      1 0
      برخی مسئولین در مناصب شهرداری و سایر ادارات بی تعهد هستن، از قبل از عید نوروز بلوار استقلال ابتدای خ مسلم ابن عقیل ورودی خ پمپ بنزین ملاصدرا کرج جدول گذاری شده ولی آسفالت آن انجام نمیشود، بارها خودِ من مکاتبه و اعلام نمودم گویا مسئولین شدیداً به امور خود مشغولند، بسیار تاسف آور است و بسیاری از موارد
    • منوچهر IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
      0 0
      هیچ چیز در وهله اول بدتر از نا امنی نیست که جرئت نکنی خانه ات را خالی بگداری، یا اتومبیلت را کنار خیابان پارک کنی.
    • مجید IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
      2 0
      این بی تدبیری علتش اینه که شهردار استاندار کارمندانی که مثل بته سبز شدند هیچکدوم سابقه زندگی در کرج نداشتند باغهای کرج که در کشور نظیر وهمتا نداشتند اومدند پول رشوه ارضی زیبا رو ساختن باغها تخریب من نمیدونم طرف سه سال اومده کرج کارمند رسمی شده در صورتی که منطقه برغان جاده چالوس طالقان بیشترین باسواد
    • علی RO ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
      1 0
      سلام جناب لطفا به منطقه حصار هم نگاهی بیندازید هیچ امکاناتی نداره ی کم هزینه کنه شهرداری بدنیست
    • امیر IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
      0 0
      سلام میخاستم بگم این خانه هایی رو که تخریب کردین نخاله هاشو جمع کنید منظره خیلی بدی شده
    • نینا صمیم پور IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
      0 0
      لطفا به منطقه حصار و میدان کرج رسیدگی کنید .منطقه حصار بسیار پتانسیل گردشگری دارد و با کمی هزینه و زیبا سازی ، خیلی ار مخارج شهرداری را بر گردانده و تامین میکند ... رسیدگی فرمایید ..
    • بچه ولگرد نیمه شب IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
      0 0
      سللم لطفا جاده محمد شهر به کرج و بلعکس رو از وجود وانتی های کنار جاده وخیابان پاک کنید چون بدجوری به نمای ورودی شهر اسیب زده اند