۲۵ تیر ۱۳۸۶، ۱۷:۲۰

در دیدار با اولمرت ؛

ابومازن بر ضرورت آزادی نمایندگان و وزیران فلسطینی تاکید کرد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز دوشنبه بر ضرورت آزادی نمایندگان و وزیران فلسطینی در بند زندانهای رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، "صائب عریقات" رئیس بخش مذاکرات تشکیلات خودگردان فلسطین در پایان نشست ایهود اولمرت نخست وزیر رژیم اسرائیل با ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در شهر اشغالی بیت المقدس گفت : ابومازن در گفتگو با اولمرت بر ضرورت آزادی وزیران و نمایندگان فلسطینی تاکید کرده است.

وی افزود: ابومازن گفت که براساس توافقات شرم الشیخ در سال 2005 میلادی باید درخصوص مسئله اسیران فلسطینی کمیته ای سه جانبه وجود داشته باشد و باید آزادی فلسطینی ها در این چارچوب صورت گیرد و وزیران و نمایندگان فلسطینی آزاد شوند.

عریقات با بیان اینکه تشکیلات خودگردان از بازگشت اسیران فلسطینی به آغوش خانواده های خود استقبال می کند، افزود: هنوز مشکل رهبران فلسطینی خارج از فلسطین برای ورود به کرانه باختری حل نشده است و باید اعضای شورای مرکزی سازمان آزادی بخش فلسطین به فلسطین بازگردند.

وی افزود: ابومازن در دیدار با اولمرت همچنین تاکید کرده است که کرانه باختری و نوار غزه یک ساختار یکپارچه جغرافیایی است.

رئیس بخش مذاکرات تشکیلات خودگردان گفت که ابومازن بر عدم جدایی میان نوار غزه و کرانه باختری تاکید کرده و گفته است که حل مشکل فلسطین نظامی نیست و راه حل های نظامی در غزه وجود ندارد.

وی همچنین گفت که رئیس تشکیلات خودگردان درباره گذرگاه رفح و شهروندان فلسطینی سرگردان در این گذرگاه و اقتصاد غزه با اولمرت گفتگو کرده است.

عریقات با اشاره به اینکه ملت فلسطین همچنان در کرانه باختری ونوار غزه تحت اشغالگری هستند و شمار زیادی از پناهندگان و آوارگان فلسطینی نیز در خارج از فلسطین به سر می برند، افزود: ما خواهان پایان اشغالگری در سرزمین های اشغالی سال 1967 میلادی و تشکیل کشور مستقل فلسطینی به مرکزیت قدس شریف هستیم.

کد خبر 518946

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha