۲۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۵۳

طی سال ۹۹ در استان قزوین صورت گرفت؛

برگزاری بیش از ۳۵۰۰ جلسه دادرسی زندانیان به صورت الکترونیک

برگزاری بیش از ۳۵۰۰ جلسه دادرسی زندانیان به صورت الکترونیک

قزوین- رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: تا پایان سال گذشته بالغ بر ۳۵۶۴ مورد جلسه دادرسی به صورت الکترونیک در استان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین حجت الاسلام نور الله قدرتی از تشکیل جلسات با زندانیان به صورت ویدئو کنفرانس خبر داد و گفت: تا پایان سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۳۵۶۴ مورد جلسه دادرسی به صورت الکترونیک در استان انجام شده است و همچنین قضات نیز ۹۱۴ جلسه با زندانیان به صورت الکترونیک داشته‌اند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه در راستای تحقق سیاست‌های اعلامی قوه قضائیه سامانه دادرسی الکترونیک از خرداد ماه سال ۹۹ در استان راه اندازی شده، گفت: هدف از راه اندازی سامانه دادرسی الکترونیک، کاهش مراجعات زندانیان به مراجع قضائی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و کاهش هزینه و پیشگیری از مشکلات متعدد اعزام و بدرقه زندانیان و همچنین امکان ملاقات الکترونیکی زندانیان با خانواده‌هایشان است.

وی با بیان اینکه ۵۳ مورد دیدار زندانیان با خانواده‌هایشان نیز به صورت الکترونیک انجام شده است افزود: در مجموع تا پایان سال گذشته ۴۵۳۱ جلسه با زندانیان الکترونیکی انجام شده است.

مقام ارشد قضائی استان تصریح کرد: دستیابی به قوه قضائیه هوشمند، از اولویت‌های این قوه است و امروز دستگاه قضائی از تهدید کرونا به عنوان یک فرصت استفاده کرد و بر همین اساس، سامانه‌های مختلف الکترونیکی به منظور ارائه غیرحضوری خدمات قضائی راه‌اندازی شده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: اجرای دادرسی الکترونیکی علاوه بر تضمین سلامت مراجعان به دستگاه قضائی، زمان دادرسی را کاهش داده و گامی مؤثر در افزایش کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها و کاهش هزینه‌ها است و امروزه با توجه به شرایط جامعه و لزوم پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، استفاده حداکثری و به موقع از ابزار الکترونیک اهمیت مضاعفی یافته است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از دادرسی الکترونیک نه تنها در دوران شیوع بیماری کرونا بلکه در دوران پسا کرونا نیز می‌تواند جایگزین مناسبی برای دادرسی‌های حضوری باشد.
 

کد خبر 5190817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha