۲۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۵۰

فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان؛

آمادگی ارتش برای برپایی بیمارستان صحرایی در کوتاه ترین زمان

آمادگی ارتش برای برپایی بیمارستان صحرایی در کوتاه ترین زمان

زنجان-فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان گفت: ارتش این امکان را دارد تا در کم‌ترین زمان ممکن در صورت نیاز بیمارستان صحرایی را در استان زنجان برپا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر داوود حمدی ظهر شنبه در نشست خبری به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی، با بیان اینکه تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان ار همان نخسین روزهای شیوع بیماری کرونا، باری مقابله و پیشگری با این بیماری اعلام آمادگی مکرد و گفت: ارتش در زمان بروز بحران آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

وی با اشاره به اقدامان ارتش طی مدت شیوع کرونا در استان زنجان افزود: بیمارستان ارتش در زنجان با ظرفیت ۱۰۰ درصدی اقدام به پذیرش بیماران کرونایی کرده است.

حمدی ادامه داد: بعد از شیوع بیماری کرونا، فرآیند پیش‌بینی، پیشگیری و درمان آغاز شده و نسبت به تهیه مواد ضدعفونی‌کننده به میزان لازم در انبارها اقدام شد و هر روز در ورودی‌ها تب‌سنجی انجام می‌شود.

فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان با بیان اینکه آسایشگاهی جداگانه برای قرنطینه سربازان کرونایی در نظر گرفته شده و همواره اکیپ‌های بهداری به وضعیت سلامت جسمی و روحی سربازان رسیدگی می‌کنند، گفت: رویکرد ارتش در مقابله با این ویروس از ابتدا، پیش‌بینی، پیشگیری و درمان بوده و از روزهای نخست به تهیه و ذخیره مواد ضدعفونی و اقلام مورد نیاز اقدام کرده است. علاوه بر این، نماینده بهداشت در پادگان حضور دارد و روزانه وضعیت سربازان مورد بررسی قرار می‌گیرد و موارد مشکوک قرنطینه می‌شوند.

حمدی با تاکید بر اینکه ایجاد امنیت در ابعاد مختلف در زمان بحران اهمیت بالایی دارد و ارتش همواره این نقش را ایفا می‌کند، یادآور شد: نیروهای ارتش زنجان همزمان با شیوع کرونا از اسفند سال ۹۸ تا فروردین پارسال در محروم‌ترین روستاهای غرب گیلان حضور یافتند و به بیش از ۴۰۰ روستا خدمات‌رسانی کردند.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان ارتش برای پذیرش بیماران کرونایی آماده گی دارد، گفت: ارتش این امکان را دارد تا در کم‌ترین زمان ممکن در صورت نیاز بیمارستان صحرایی را برپا کند و بروز حادثه در کرمانشاه و گرگان و برپایی بیمارستان صحرایی در کم‌ترین زمان نیز تمرینی برای این امر بود. حتی در سال ۹۷، سربازان تیپ ۲۱۶ زرهی در آتش‌سوزی بزرگ مراتع بادامستان زودتر از سایر نیروها وارد عمل شدند.

فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان با بیان اینکه ارتش طی عمر پربرکت ۴۱ ساله انقلاب اسلامی و همچنین دوران هشت سال دفاع‌مقدس همواره در خدمت نظام و ملت بوده و مطیع فرامین ولایت فقیه بوده است، گفت: ارتش با قوای چهارگانه خود به دنبال دفاع از مرزها، امنیت و شکوه کشور بوده و این مهم نشان از فرمان‌برداری ارتش از منویات رهبر معظم انقلاب است.

حمدی با تاکید بر اینکه ارتش بازوان پرتلاش نظام بوده و به دنبال ایجاد امنیتی است که مردم از آن راضی باشند و رضایت مردم، رضایت خدا را به دنبال دارد، افزود: نیروی دریایی با اسکورت همه کشتی‌ها و تامین امنیت در آب‌های کشور، پدافند هوایی با حفظ حریم هوایی و اسکورت هواپیماها در ایجاد امنیت و حفظ و حراست از کیان کشور تلاش می‌کنند.

وی در ادامه به خودکفایی نیروهای مسلح و ارتش در تهیه و نوسازی تجهیزات نظامی اشاره کرد و گفت: نگه‌داری بالاتر از وجود دارایی‌ها، اصلی در امر نظامی‌گری بوده و بر همین اساس تجهیزات و وسایل موجود به وسیله متخصصان داخلی بهینه می‌شود تا توان رزمی ارتش بیش از پیش ارتقا یابد.

فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان گفت: نیروهای نوانمند و نخبه‌ای در تیپ داریم که با استفاده از توان و تخصص آن‌ها تجهیزات موجود خود را به‌روزرسانی کرده و به بلوغی رسیدیم که امکانات و توان رزمی خود را آماده نگه داریم تا در زمان بحران از آن‌ها استفاده کنیم.

حمدی با بیان اینکه بر اساس سهمیه تعیین شده، کارگاه‌های مهارت‌آموزی برای سربازان در نظر گرفته می‌شود و سربازان با مدرک مهارت‌آموزی خدمت خود را به پایان می‌رسانند.افزود: مهارت‌آموزی سربازان در کارگاه‌هایی که داخل پادگان انجام می‌شود و مشاغلی هم که کارگاه آن وجود ندارد، با همکاری فنی و حرفه‌ای، جهادکشاورزی و ورزش و جوانان کلاس‌های مهارت‌آموزی برگزار می‌شود تا پس از دوران پایان خدمت، بتوانند در مشاغل مختلف فعالیت کنند.

کد خبر 5191197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha