۳۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۱۱

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد؛

عملیات مبارزه همگانی با آفت سن غلات در ۱۸۰۰ هکتار مزارع سمنان

عملیات مبارزه همگانی با آفت سن غلات در ۱۸۰۰ هکتار مزارع سمنان

سمنان- مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: عملیات مبارزه همگانی با آفت سن غلات در یک هزار و ۸۰۰ هکتار مزارع گندم و جو در سطح هفت شهرستان استان در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس مشیریان ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی جهاد کشاورزی استان سمنان و به صورت مجازی با بیان اینکه مبارزه با آفت سن مادری در یک هزار و ۸۳۵ هکتار مزارع گندم و جو استان انجام شده است، تاکید کرد: این طرح از پنجم فروردین ماه ۱۴۰۰ در سطح هفت شهرستان استان سمنان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این هفت شهرستان استان سمنان میامی، شاهرود، سمنان، گرمسار، دامغان، سرخه و آرادان میزبان طرح مبارزه با آفت سن گندم و جو هستند، ابراز کرد: عملیات مبارزه همگانی با آفت سن غلات با همراهی کشاورزان و جهاد انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه یک‌هزار و ۱۳۵ هکتار طرح مبارزه با آفت سن در مزارع گندم و ۷۰۰ هکتار نیز در مزارع جو انجام شده است، تاکید کرد: این طرح به زودی به اتمام می‌رسد.

مشیریان با بیان اینکه بیش از ۱۵ درصد اراضی کشاورزی استان سمنان به گندم اختصاص دارد، ابراز کرد: بیشترین سطح مبارزه با سن مادری در سطح استان با ۶۸۰ هکتار متعلق به سمنان و کمترین آن با پنج هکتار متعلق به شاهرود بوده است.

کد خبر 5192908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha