۳۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۴۷

سردار رضایی در رشت مطرح کرد؛

عملکرد موفق جمهوری اسلامی ایران در مدیریت هوشمند مرزها در جهان

عملکرد موفق جمهوری اسلامی ایران در مدیریت هوشمند مرزها در جهان

رشت- جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به اینکه ایران یکی از موفق‌ترین مرزبانی ‌های جهان است که مدیریت هوشمند دارد، گفت: با وجود توطئه دشمنان در این بخش موفق عمل کرده ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار قاسم رضایی صبح سه شنبه در جریان مراسم افتتاح ساختمان جدید مرزبانی استان گیلان و کلنگ‌زنی ساختمان جدید یگان ویژه استان با اشاره به تعاملات بین ایران و قفقاز، گفت: با توجه به تردد بین دو کشور و تبادلات تجاری، ضروری است که پروژه‌های ریلی، زمینی و دریایی مرتبط میان دو کشور در اسرع وقت تکمیل شود و این موضوع از تأکیدات سران دو کشور است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه تکمیل پروژه ریلی بین ایران و قفقاز در مدیریت دو کشور بسیار مؤثر است، اضافه کرد: در حوزه دریایی نیز با ۴ کشور شمالی ارتباط دارد که از طریق این چهار کشور می‌توانیم با سایر کشورها حتی با چین از این طریق ارتباط داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی مسئول و مجری توافقات بین کشورهای همسایه است، ادامه داد: آرامش حاکم بر مناطق مرزی مدیون تلاش مرزبانی است که با عقبه فنی خود و کاملاً هوشمندانه از عهده این وظیفه خطیر برآمده است.

سردار رضایی با بیان اینکه مرزبانی وظایف خود را از طریق اقدام و عملیات با همکاری مرزنشینان انجام می‌دهد، تصریح کرد: این تعامل امنیت و آرامش را برای کشور به ارمغان آورده و این امر یکی از برکات و دستاوردهای انقلاب است که می‌تواند الگویی برای سایر کشورها باشد.

وی با اشاره به عقب ماندگی‌ها در حوزه تکمیل و ساخت ساختمان‌های ستاد مرزبانی، گفت: امیدوارم که افتتاح این ساختمان مسیر خدمت را برای مرزبانان استان فراهم کند و بتوانید از آن به خوبی استفاده کنید.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه جمهوری اسلامی یکی از موفق‌ترین مرزبان‌های کشور در جهان است که مدیریت هوشمند دارد، افزود: با وجود توطئه و خباثت‌های دشمنان به ویژه استکبار جهانی در مدیریت هوشمند مرزها موفق عمل کرده‌ایم.

سردار رضایی با بیان اینکه حدود دو هزار کیلومتر مرز مشترک با پاکستان و افغانستان داریم که عامل مهمی در ورود مواد مخدر به کشور است، بیان کرد: مرزبانان ما به خوبی این مسیر را مدیریت کرده‌اند و در سال گذشته بیش از هزار تن کشفیات مواد مخدر داشتیم که در جهان نمونه ندارد.

وی با بیان اینکه فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی با توجه به وظیفه خطیر خود، مدافع حرم است، اضافه کرد: امروزه ایران حریم اسلام است و طبق فرمایش سردار سلیمانی اگر از آن مراقبت نشود حرم اللهی باقی نمی‌ماند لذا کار مرزبانان، به نوعی مدافع حرم است.

کد خبر 5193567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha