۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۳:۱۵

توسط سخنگوی ستاد کرونای استان یزد:

محدودیت‌های جدید کرونایی استان یزد تشریح شد

محدودیت‌های جدید کرونایی استان یزد تشریح شد

یزدـ وضعیت کرونایی شهرستان‌های استان یزد همچنان قرمز است و ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد در پی این شرایط، محدودیت‌های جدید را اعلام کرد.

علی صالحی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اکنون کشور همچون بسیاری دیگر از کشورها درگیر موج چهارم کرونا است با این تفاوت که سرعت افزایش بستری در خیز سراسری چهارم به مراتب بیشتر از خیزهای قبلی و شدت درگیری غیر قابل تصور است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد ادامه داد: مشارکت و همراهی آحاد شهروندان استان یزد قابل تقدیر است و با برنامه‌ریزی منسجم، بیماریابی، قرنطینه، مدیریت کنترل و پیشگیری و با رعایت حداکثری مردم عزیز استان، در زمینه کنترل این بیماری در ردیف پنجم قرار داریم و یزد سهم بسزایی در کنترل و کاهش رشد بیماری دارد.

‌صالحی افزود: اگرچه وضعیت استان به نسبت اکثر استان‌ها نسبتاً بهتر و شیب افزایش بستری کمتر و مراقبت و قرنطینه موثر کارساز است اما همچنان وضعیت استان در مرحله هشدار و قرمز است.

‌وی عنوان کرد: ستاد استانی مقابله با کرونا با آگاهی از وضعیت و شرایط جامعه و با طرح محدودیت‌های متناسب با وضعیت استان با حفظ دو اصل سلامت و معیشت چشم انتظار یاری بیش از پیش مردم عزیز و کمک به سنگربانان جبهه بهداشت و درمان و سلامت جامعه است.

‌سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: همچنان موظف به استفاده از ماسک در بیرون از خانه، حفظ فاصله اجتماعی و پرهیز از سفر و تردد غیر ضروری و دوری از هرگونه برنامه و مراسم جمعی و دورهمی خانوادگی که عامل اصلی انتقال ویروس و تنها راه قطع زنجیره بیماری و کمک به بهبود وضعیت استان است، هستیم.

صالحی تصریح کرد: در راستای مصوبات ستاد ملی و تصمیمات ستاد استان و به منظور کنترل و مقابله با موج چهارم کرونا با اعلام جاری بودن مقررات وضعیت قرمز در همه شهرستان‌های استان محدودیت‌های مصوب ذیل از روز شنبه چهارم اردیبهشت ماه و به مدت یک هفته دیگر در سراسر استان و به صورت یکنواخت اعمال می شود:

وی یادآور شد: تمامی محدودیت‌های هفته جاری و مقرر در اطلاعیه های قبلی به مدت یک هفته دیگر و به همان ترتیب و روال تمدید می شود.

صالحی عنوان کرد: منع تردد شبانه از ساعت ۹ شب به بعد برای خودروهای شخصی با اعمال جریمه از طریق دوربین و اکیپ‌های پلیس راه و به صورت جدی و بدون اغماض انجام می شود.

وی ادامه داد: اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی نیز موظف به بازرسی و نظارت جدی به تعطیلی ساعت کار اصناف هستند و بدیهی است استمرار این روال منوط به رعایت جدی و حداکثری اصناف است.

صالحی همچنین برگزاری هرگونه تجمع و مراسم را ممنوع اعلام کرد و گفت: تخلف در این زمینه پیگرد قانونی دارد.

کد خبر 5195571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • فاطمه IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
      0 0
      سلام چرا نگفتین راه های روستایی که برن جریمه میشن ، چرا نمیگین و جریمه میکنین