۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۱۷

نماینده ولی فقیه در گیلان تأکید کرد؛

ضرورت توجه به نحوه درست توزیع منابع آب کشاورزی در گیلان

ضرورت توجه به نحوه درست توزیع منابع آب کشاورزی در گیلان

رشت- نماینده ولی فقیه در گیلان بر ضرورت توجه به نحوه درست توزیع و جلوگیری از هدر رفت منابع آب کشاورزی تأکید کرد و گفت: تقویم زراعی از سوی کشاورزان رعایت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی ظهر شنبه در دیدار با مدیران و معاونان شرکت آب منطقه‌ای گیلان ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیریت آب استان، گفت: مدیریت آب، یکی از حساس‌ترین مدیریت‌ها است.

وی تأکید کرد: باید با مدیریت در نحوه توزیع، استفاده و جلوگیری از هدر رفت این منابع مهم و حیاتی از سوی کشاورزان و مدیران شرکت آب منطقه‌ای بتوانیم سالی زراعی بدون تنش آبی را پیش رو داشته باشیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه کشاورزی در گیلان بر پایه برنج و تک محصولی است، افزود: باید با حمایت هر چه بیشتر از کشاورزان و مدیریت درست و نظارت دقیق، بتوانیم، آب زراعی را به دست شالیکاران بالادست و پایین دست فراهم کنیم و همه از این نعمت الهی برای کشت محصول خود بهره‌مند شوند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با تاکید بر اینکه باید زیر ساخت‌های لازم برای بهینه سازی و جلوگیری از هدر رفت آب فراهم شود، گفت: باید سالانه بخشی از اعتبارات این شرکت برای بتنی کردن کانال‌های آبیاری تخصیص یابد علاوه بر جلوگیری از هدررفت آب، کشاورز نیز بتواند بدون دغدغه کم آبی به کشت محصول بپردازد.

آیت الله فلاحتی، با اشاره به اینکه باید برای لایروبی انهار و کانال‌ها از ظرفیت دهیاران و شورای روستا قبل از شروع سال زراعی استفاده شود، افزود: مدیران ذی ربط باید علاوه بر آگاه بخشی و اطلاع رسانی به کشاورزان، از میزان آب و نحوه توزیع آن، با سعه صدر در کنار شالیکاران باشند و با مدیریت و نظارت دقیق، آب را به دست همه کشاورزان برسانند.

وی، همچنین بر رعایت تقویم زراعی از سوی کشاورزان تاکید و تصریح کرد: شالیکاران باید با توجه به تقویم زراعی شروع به کشت و کار کنند و همچنین باید با بهره گیری درست از منابع آبی از هدر رفت آن جلوگیری نمایند تا با همکاری یکدیگر آب به همه اراضی کشاورزی بالادست و پایین دست برسد.

کد خبر 5196677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha