۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۸:۲۶

فرماندار سرپل ذهاب:

نقطه به نقطه بازی دراز جای پای شهدا است

نقطه به نقطه بازی دراز جای پای شهدا است

کرمانشاه- فرماندار شهرستان سرپل ذهاب گفت: نقطه به نقطه بازی دراز جای پای شهدا بوده و امروز نمادی از دلاوری و ایثار رزمندگان در این منطقه است.

نورالدین فرزادی‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تاریخ ظرفیت عظیمی برای ثبت ایثار، دلاور مردی و رشادت رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و انتقال آن به نسل آینده است.

وی دفاع مقدس را صفحه زرینی از تاریخ کشور دانست و افزود: در هشت سال دفاع مقدس انقلاب نوپای مردم، مظلومانه مورد تهاجم دنیای استکبار قرار گرفته و مردم با اراده‌ای پولادین دژ مستحکمی را در برابر دشمن ایجاد کرده و به پیروزی رسیدند.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب با اشاره به ارتفاعات بازی دراز گفت: ارتفاعات بازی دراز یکی از نقاط استراتژیک در جبهه میانی بوده که به اندازه‌ای برای دشمن اهمیت داشت که فتح آن را کلید و رمز موفقیت و اشرافیت خود بر منطقه می‌دانست.

فرزادی‌پور تصریح کرد: رزمندگان اسلام با وجود تمامی کمبودها و سختی‌ها با ایثار، فداکاری و رشادت بارها به این ارتفاعات رفته و هربار بخشی از آن را از دشمن پس گرفته و با استقرار کامل در آن و پیروزی در این عملیات کلید و مقدمه موفقیت در بخش‌های دیگر جبهه را فراهم آوردند.

وی با بیان اینکه نقطه به نقطه بازی دراز جای پای شهدا بوده و امروز نمادی از دلاوری و شجاعت و ایثار رزمندگان در این منطقه است، افزود: ارتفاعات بازی دراز هر سال در سالگرد عملیات غرورآفرین آزادسازی آن میزبان کاروان‌های راهیان نور از سراسر کشور بوده که در یک راهپیمایی به این ارتفاعات صعود می‌کردند، ولی هم اکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم حفظ سلامت مردم این مراسم برگزار نمی‌شود.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب تصریح کرد: امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر شده که برنامه‌ای به صورت زنده از شبکه تلویزیون استانی و چند شبکه ملی در این ارتفاعات و در کنار مزار متبرک شهدا برگزار شود.

کد خبر 5196951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha