۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۹:۰۵

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه:

رفع تخلفات سد معبر در کرمانشاه به مطالبه مردمی تبدیل شده است

رفع تخلفات سد معبر در کرمانشاه به مطالبه مردمی تبدیل شده است

کرمانشاه- مدیر کل نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه گفت: رفع تخلفات سد معبر در کرمانشاه به مطالبه مردمی تبدیل شده است.

حسن مرادی بعد از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مطابق تبصره ۶ ماده ۹۶ قانون شهرداری‌ها مدیریت اراضی عمومی کوچه، خیابان، میدان‌ها و پیاده راه‌ها و به طور کامل معابر عمومی که مورد استفاده عموم است به شهرداری‌ها واگذار شده است.

وی افزود: بر اساس تبصره یک بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری سد معبر و اشغال پیاده راه و استفاده جهت کسب و اسکان ممنوع بوده و شهرداری وظیفه دارد نسبت به رفع تخلف اقدام کند.

مدیر کل نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه بیشترین تخلف سد معبر در مناطق یک، ۲ و سه و پنج شهرداری مشاهده می‌شود، تصریح کرد: در اواخر سال ۹۹ موضوع برخورد با سد معبر مورد توجه شهرداری کرمانشاه و مناطق هشتگانه قرار گرفت و کمیسیون‌های تخصصی مربوطه تشکیل شد.

مرادی با اشاره به میزان صدور اخطاریه برای اصناف متخلف در ایجاد سد معبر بیان کرد: در سال گذشته ۵۰۰ برگ اخطاریه برای اصناف متخلف صادر و به صورت کتبی به آنها ابلاغ شد و متخلفان بر اساس ابلاغیه باید در مدت ۴۸ ساعت نسبت به رفع تخلف اقدام کنند در غیر این صورت با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در مدت کوتاهی مبارزه و از بین بردن تمام تخلفات سد معبر ممکن نبوده و این بی نظمی در سال‌های متمادی به وجود آمده و اجراییات شهرداری کرمانشاه هم به صورت مقطعی با پدیده سد معبر مبارزه کرده است اما برای حل کامل این مشکل نیازمند همدلی و همکاری اصناف و مردم با مجموعه شهرداری هستیم.

مدیر کل نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه گفت: هر ۱۵ روز گزارش‌های تخلفات سد معبر از مناطق هشت گانه شهرداری کرمانشاه جمع آوری می‌شود و در حقیقت سد معبر تجاوز به حقوق شهروندان است و انتظار داریم اصناف بدون دخالت شهرداری خود نسبت به رفع تخلف اقدام کنند.

مرادی اضافه کرد: برای پیگیری بهتر موضوع سد معبر تعداد کمیسیون‌های مربوطه از یک به سه کمیسیون افزایش پیدا کرده اما رسیدگی و رفع سد معبر بسیار زمان بر است.

وی افزود: برای نمونه شهرداری در منطقه دولت آباد جلساتی را برای رفع تخلف سد معبر در بلوار کشاورزی با اصناف و بزرگان محله برگزار کرده و نیروهای اجراییات در منطقه مسکن و چهار راه مدرس در حال انجام مأموریت هستند.

مدیر کل نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: مردم و همشهریان محترم می‌توانند تخلفات سد معبر را با سامانه ۱۳۷ در میان بگذارند تا در دستور کار نیروهای اجراییات قرار گیرد.

کد خبر 5197592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha