۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۵۷

رئیس بسیج سازندگی کرمانشاه:

۵۱۷۵۰ جهادگر در حال خدمت رسانی به مردم کم برخوردار کرمانشاه هستند

۵۱۷۵۰ جهادگر در حال خدمت رسانی به مردم کم برخوردار کرمانشاه هستند

کرمانشاه- رئیس بسیج سازندگی استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت یک هزار و ۴۹۹ گروه جهادی در استان گفت: ۵۱ هزار و ۷۵۰ جهادگر در حال خدمت رسانی به مردم محروم استان کرمانشاه هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، کامران هزارخانی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن سالروز تأسیس بسیج سازندگی اظهار کرد: به لطف خداوند با گذشت بیش ۲۱ سال از تأسیس بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری این مجموعه منشأ خدمات گوناگونی در کشور و استان کرمانشاه بوده است و مسئولان مربوطه سعی کرده تا جای خالی جهاد سازندگی در دهه اول انقلاب تا حدود زیادی پُر شود.

وی افزود: با توجه به امکانات موجود، بسیج سازندگی در استان کرمانشاه اقدامات بسیار ویژه‌ای در جهت کمک به محرومین و گسترش عدالت در مناطق محروم و محرومیت زدایی انجام داده است.

رئیس بسیج سازندگی استان کرمانشاه با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سال ۱۳۸۸ تا به امروز تصریح کرد: احداث، تکمیل و بازسازی ۹ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی نیازمندان، ۴۶۲ باب مسجد، ۸۴ پروژه آبرسانی و کانال آب روستایی، ۶۷ مورد راه و ۶۴ پل روستایی، ۵۴ باب مدرسه، ۵۹ خانه عالم و ۲۵ خانه بهداشت، ۱۶ مورد مجموعه ورزشی و هشت مورد سیل بند، پنج مورد یادمان شهدا و بسیاری دیگر از اقدامات از دستاوردهای بسیج سازندگی در استان کرمانشاه است.

هزارخانی با بیان میزان اعتبار هزینه شده برای ۱۲ هزار و ۳۶۶ پروژه عمرانی و فنی در استان کرمانشاه بیان کرد: ۱۲۵ میلیارد و ۷۵۵ میلیون تومان تاکنون برای بیش از ۱۲ هزار پروژه عمرانی در استان کرمانشاه برای محرومیت زدایی صرف شده است.

وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مسئولیت‌ها و وظایف بسیج سازندگی ایجاد و تقویت گفتمان جهادی برگرفته از فرهنگ انقلاب اسلامی در استان کرمانشاه است زیرا فرهنگ جهادی توانایی حل بسیاری از مشکلات امروز جامعه را دارا است.

رئیس بسیج سازندگی استان کرمانشاه با اشاره به یک هزار و ۴۹۹ گروه جهادی در استان کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه یک هزار و ۴۹۹ گروه جهادی با فعالیت ۵۱ هزار و ۷۵۰ جهادگر در سامانه اطلس ثبت نام کرده و دارای شناسنامه هستند.

هزارخانی اضافه کرد: گروه‌های جهادی دارای سه سطح تقسیم بندی هستند که سطح نخست و عادی در حوزه محله و جامعه هدف مورد نظر خود فعالیت می‌کند و سطح گروه جهادی فعال در حوزه مقاومت و سپاه ناحیه فعالیت و گروه جهادی ویژه در سایر استان‌ها هم مجوز فعالیت دارند.

وی ادامه داد: در جریان زلزله سی سخت گروه جهادی خادمین شهدا با ۴۰ داوطلب به مناطق زلزله زده اعزام و به مدت ۱۰ روز در آنجا به مردم آسیب دیده خدمات رسانی کردند و هم اکنون یکی دیگر از گروه‌های جهادی ویژه در سیستان و بلوچستان در حال ساخت مسکن برای محرومین هستند.

رئیس بسیج سازندگی استان کرمانشاه با بیان خدمت رسانی به اقشار آسیب دیده از ویروس کرونا در بیش از یک سال گذشته، تصریح کرد: عملکرد بسیج سازندگی در طرح شهید سلیمانی بسیار مطلوب بود و این طرح توانست پیک گذشته کرونا را مهار کند هر چند به دلیل مسافرت‌ها و دورهمی‌های تعطیلات نوروزی پیک چهارم در استان کرمانشاه آغاز شد.

هزارخانی ادامه داد: در طرح رزمایش کمک‌های مومنانه که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده از ابتدای شیوع کرونا ۳۰۵ هزار بسته معیشتی، ۲۱ هزار و ۶۴۲ بسته آموزشی و لوازم تحریر، چهار هزار و ۴۱۳ بسته پوشاک و ۲۷۰ هزار و ۵۹۹ بسته بهداشتی و ۴۸۸ جهیزیه بین نیازمندان شناسایی شده توزیع شده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۴۱۱ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد و مالی از زندان آزاد شده و ۵۳۳ هزار و ۲۱۰ نفر ساعت به افراد آموزش ارائه شده است و یکی از کارهای بسیار خوبی که صورت گرفته تشکیل صندوق‌های قرض حسنه در شهرهای مختلف استان برای اشتغالزایی است و یک هزار و ۲۰۴ صندوق قرض حسنه در استان کرمانشاه تشکیل شده است.

رئیس بسیج سازندگی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: تاکنون از سه میلیارد و ۸۶۹ میلیون تومان اعتبار صندوق‌های قرض حسنه ۱۰ هزار و ۶۸۲ وام برای اشتغالزایی پرداخت شده که سبب تولید یک میلیون و ۶۷۴ هزار شغل پایدار به ویژه در بخش مشاغل خانگی زنان شده است.

کد خبر 5203663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha