۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۳۰

در مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز انجام شد؛

اهدای اولین مغز استخوان غیرخویشاوندی در تبریز

اهدای اولین مغز استخوان غیرخویشاوندی در تبریز

تبریز- رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز گفت‌: سلول‌های مغز استخوان غیرخویشاوندی توسط یک جوان ۳۷ ساله برای اولین بار در تبریز اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود فقیه دینوری اظهار کرد: این جوان ۳۷ ساله اهل مراغه حدود ۱۳ سال قبل در سامانه HLA برای اهدا مغز استخوان اعلام آمادگی کرده بود و با توجه به همخوانی سلول‌های بنیادین وی و فرد گیرنده، سرانجام در روزهای اخیر موفق به اهدای مغز استخوان خود شد.

دینوری افزود: مغز استخوان اهدا شده پس از انجام مراحل اولیه نگهداری برای پیوند به تهران ارسال شد و گیرنده این مغز استخوان اهدا شده یک جوان ۱۹ ساله اهل تهران است.

رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضای تبریز با تشکر از عمل انسان دوستانه این شهروند، گفت‌: اهدای عضو، اهدای زندگی بوده و عملی زیباتر و بالاتر از جان‌بخشی دوباره به هم‌نوع وجود ندارد کما اینکه برخی از افراد در بحث اهدای عضو سختی‌های زیادی متحمل می‌شوند مانند این هم‌وطن اهل مراغه که به‌خاطر انجام مراحل اولیه اهدا و لزوم انجام آزمایشات متعدد، کارفرما وی را از کار اخراج کرده است.

دینوری حال عمومی اهداکننده را مطلوب گزارش کرده و ادامه داد: حال عمومی شهروند اهداکننده مساعد بوده و پس از کنترل توسط اساتید مجرب ترخیص و به زندگی عادی برگشته است‌.

وی در پایان از همکاری رسانه‌ها و جراید در ترویج فرهنگ اهدا عضو قدردانی و تاکید کرد: در سال‌های اخیر رسانه‌ها و جراید در راستای فرهنگ‌سازی اهدای عضو همواره در کنار سیستم درمان بوده‌اند و امیدواریم ارتباط مستمر و سازنده با رسانه‌ها بتواند در گسترش هر چه بیشتر فرهنگ اهدای عضو مفید باشد.

کد خبر 5203812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      0 0
      انسانیت همین اینه. مهم نیست ساکن کدام کشور باشی اصلان صدا سیما در این موردبه مردم اطلاعات نداده