۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۹:۰۰

با کاهش مداخله انسانی؛

شرایط تخم‌گذاری لاکپشت‌های دریایی در پارک ملی نایبند بهبود یافت

شرایط تخم‌گذاری لاکپشت‌های دریایی در پارک ملی نایبند بهبود یافت

بوشهر - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: شرایط برای تخم‌گذاری لاکپشت‌های دریایی منقار عقابی در پارک ملی دریایی نایبند بهبود یافته است.

فرهاد قلی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرح‌های مهمی را برای سال جاری در حوزه محیط زیست استان بوشهر داریم و در این راستا اقدامات خوبی در حوزه حفاظت از گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر یکی از میزبان‌های لاکپشت های دریایی منقار عقابی خاطرنشان کرد: فصل تخم‌گذاری این لاک‌پشت ها در پارک ملی دریایی نایبند آغاز شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اضافه کرد: به واسطه عدم حضور گردشگران در سال جاری، شرایط برای تخم‌گذاری بدون مزاحمت لاکپشت های دریایی منقار عقابی در پارک ملی دریایی نایبند فراهم است.

تخریب لانه‌ها توسط روباه و شغال

وی تهدیدات طبیعی را از دیگر مشکلات در مسیر تخم‌گذاری و لانه‌گزینی لاک‌پشت‌ها دانست و ادامه داد: یکی از تهدیدات مهم در این زمینه عدم مطلوبیت سواحل به دلیل آبگیر بودن در زمان مد است.

قلی‌نژاد تخریب لانه‌ها توسط حیات وحش مثل روباه و شغال را از دیگر تهدیدات دانست و افزود: در این راستا نسبت به جابجایی لانه‌ها و قرار گرفتن آنها در محل ایمن تا تبدیل شدن به نوزاد اقدام شده است.

وی با اشاره به تأثیر بسیار زیاد آلودگی نوری و تردد انسانی نیز به شدت بر روی فصل تخم‌گذاری لاک‌پشت ها بیان کرد: از افرادی که به هر نحوی به این سواحل می آیند درخواست داریم از ایجاد سرو صدا و تولید نور خودداری کنند.

کد خبر 5206593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha