۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۳۹

رئیس علوم پزشکی گلستان:

کرونا هفته گذشته ۲۳ خانواده گلستانی را داغدار کرد

کرونا هفته گذشته ۲۳ خانواده گلستانی را داغدار کرد

گرگان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: کرونا هفته گذشته ۲۳ خانواده در گلستان را داغدار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا فاضل بعدازظهر شنبه در جلسه ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا استان اظهارکرد: روند بروز بیماری کرونا در استان کاهشی بوده و شاهد وضعیت بهتری هستیم اما این روند کاهشی نباید به عادی انگاری مسئولان و مردم منجر شود و تاکیدمان کماکان رعایت دستورالعمل ها و شیوه نامه های بهداشتی است.

فاضل افزود: در حال حاضر ۴۸۳ بیمار در مراکز درمانی استان بستری بوده که از این تعداد ۸۶ نفر در بخش آی سی یو تحت مراقبت بوده و تعداد ۴۴ بیمار هم وصل به دستگاه هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: در زمان اوج پیک چهارم کرونا تعداد بیماران بستری در استان به ۶۹۲ نفر هم رسیده بود اما هم اکنون روند کاهشی را شاهد هستیم.

وی با بیان این که طی ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی کرونا در استان به ثبت رسیده است، گفت: در هفته گذشته ۲۳ فوتی کرونایی داشتیم که این رقم در هفته قبل از آن ۴۰ نفر بوده است.

فاضل اضافه کرد: در حال حاضر شهرهای گرگان، کردکوی، بندرگز، آزادشهر، مینودشت، گالیکش در وضعیت نارنجی، شهرهای گنبدکاووس، مراوه تپه، آق قلا، گمیشان، بندرترکمن و رامیان در وضعیت زرد قرار داشته و کلاله تنها شهرستان قرمز استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهارکرد: تاکنون ۲۴ هزار دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده و عوازض خاصی جز تب و بدن درد نداشته است.

وی تعداد سالمندان بالاتر از ۸۰ سال را ۱۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون پنج هزار نفر از افراد گروه سنی بالای ۸۰ سال واکسن کرونا دریافت کردند.

کد خبر 5207126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha