۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۲۲

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

ثبت تلخ ترین روز کرونایی سیستان وبلوچستان در سال جاری / فوت ۷ نفر

ثبت تلخ ترین روز کرونایی سیستان وبلوچستان در سال جاری / فوت ۷ نفر

زاهدان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: روز ۲۱ اردیبهشت ماه با فوت ۷ نفر از هم استانی ها، تلخ‌ترین روز کرونایی سیستان و بلوچستان از زمستان سال گذشته تاکنون بوده است.

سید محمد هاشمی شهری در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه این تعداد فوت روزانه بیمار کرونا مثبت در استان سیستان و بلوچستان از زمستان سال گذشته تا کنون سابقه نداشته است، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ابتلاء ۲۲۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا نیز توسط ۳ دانشگاه علوم پزشکی استان شناسایی شده است و هم اکنون ۱۷۲ بیمار با علائم تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۸۸ نفر قطعاً مبتلا به بیماری کووید -۱۹ هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: همزمان با شروع روند نزولی موج چهارم کرونا در استان‌های دیگر، استان ما همچنان در موج سوم همه گیری بسر می‌برد.

وی گفت: با توجه به در پیش رو بودن عید فطر از مردم استان تقاضا داریم به هیچ عنوان نسبت به برگزاری دورهمی های خانوادگی و مهمانی‌ها به مناسبت این عید اقدام نکنند و برای حفظ سلامت خود و اعضا خانواده خود این دیدارها و سنت‌های حسنه را به زمان مناسب دیگری موکول کنند چرا که همچنان غالبترین الگوی ابتلاء بیماران ما، الگوی خانوادگی است و هنوز هم بیشترین علت ابتلاء، ارتباط نزدیک خانوادگی است.

وی افزود: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در زمان برگزاری نمازهای عید سعید فطر برای کاهش چرخش ویروس در جامعه اهمیت زیادی دارد و اقداماتی از قبیل استفاده از ماسک، رعایت فاصله با دیگران، استفاده از سجاده، مهر شخصی و عدم دست دادن و روبوسی کردن نشان دهنده پایبندی موحدان خداجو به سلامت خود و دیگران است.

وی تصریح کرد: باتوجه به تعطیلات عید سعید فطر، برای جلوگیری از چرخش ویروس در سطح استان محدودیت‌های تردد در بین کل جاده‌های استان سیستان و بلوچستان اعمال شده است که لازم است از مسئولین بابت اتخاذ این تدابیر تقدیر و قدردانیکرده و از هم استانی‌های عزیز نیز درخواست کنیم تا برای حفظ سلامت و جان خود و عزیزانشان از اجرای این محدودیت هوشمندانه حمایت و در اجرای آن همکاری کنند.

کد خبر 5209853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha