۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۷:۲۸

استاندار زنجان:

۸۰۰۰ همیار سلامت در استان زنجان فعالیت می کنند

۸۰۰۰ همیار سلامت در  استان زنجان فعالیت می کنند

زنجان-استاندار زنجان گفت: ۸۰۰۰ سمن پویش‌های مردمی تحت عنوان همیاران سلامت در استان زنجان فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح‌الله حقیقی روز سه شنبه در همایش بین‌المللی آیین محبت که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه ۸۰۰۰ سمن پویش‌های مردمی تحت عنوان همیاران سلامت در استان زنجان فعالیت می کنند، گفت: خیرین، سمن‌ها و پویش‌های مردمی بازوان توانمند مدیریت در امر تصمیم‌سازی کمک به تصمیم‌گیری است.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت‌های موجود در سمن‌ها و پویش‌های مردمی، می‌توانیم بحران‌هایی که به وجود می‌آید را بهتر، راحت‌تر و بهینه‌تر کنترل کنیم.

حقیقی ادامه داد: استان زنجان در بحث پیشگیری و مبارزه با کروناویروس بسیار موفق عمل کرده است که نقش سمن‌ها و پویش‌های مردمی در این زمینه انکارناپذیر است.

استاندار زنجان گفت: هرچقدر برنامه‌ریزی هوشمند، هدفمند و موثر داشته باشیم، می‌توانیم از این پتانسیل و ظرفیت عظیم بهتر در گستره استان و کشور استفاده کنیم.

حقیقی با بیان اینکه سمن‌ها و پویش‌های مردمی می‌توانند نقش موثری در زمینه پیشگیری داشته باشند، افزود: امروز شاهد بیماری‌های غیرواگیر مهلک در همه جوامع هستیم که با تغییر رفتار اجتماعی می‌توان از ابتلا به این بیماری‌ها جلوگیری کرد.

رئیس علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: حوزه اجتماعی با تاکید بر مولفه‌های اجتماعی سلامت، کار خود را با جدیت و قوت آغاز کرده است.

پرویز قزلباش با بیان اینکه ارائه تجربیات و مقالات در دومین همایش بین‌المللی آیین محبت برای ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات و مشارکت‌های مردمی در استان زنجان، افزود: امروز در این همایش تمرکز حوزه اجتماعی بر نقش مردم در حوزه اجتماعی و اجتماعی‌سازی سلامت است.

وی ادامه داد: معنای اجتماعی‌سازی این است که مردم، سمن‌ها و خیریه‌ها به صورت سازمان‌یافته و هدفمند بتوانند فعالیت‌های اجتماعی خود را که تاثیرگذاری اجتماعی در زمینه‌های مختلف به ویژه حوزه سلامت داشته باشد، انجام بدهند.

قزلباش با بیان اینکه هدف اصلی این همایش را توجه به حوزه مشارکت مردمی، ساماندهی و انتقال توانمندسازی در سطح گسترده، و استفاده از تجربیات در سطح استانی، ملی و بین‌المللی عنوان کرد و افزود: اثرات درازمدت یک پدیده انکارناپذیر است و به همین دلیل در این همایش نقش مردم در بحران‌ها به ویژه در بحران‌های حوزه سلامت یکی از محوری‌ترین موضوعاتی است که مورد توجه قرار گرفته است و این موضوع در قالب مقالات مختلف توسط دانشمندان و متفکران مختلف به این همایش واصل شده است.

انسجام و هماهنگی مضاعف نیاز جامعه در روزهای کرونایی است

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: پس از گذشت ۱۴ ماه از شیوع ویروس منحوس کرونا، اکنون نیازمند انسجام و هماهنگی بیشتر و برداشتن گام بلند در مهار این بیماری و تتبعات آن هستیم.

حجت الاسلام علی خاتمی نیز در پیامی به همایش بین‌المللی آیین محبت که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با تقدیر از زحمات مدافعان سلامت استان، افزود: مدافعان سلامت در مدت بیش از ۱۴ ماه از شیوع کرونا جهاد بزرگی را انجام دادند که قطعاً در تاریخ انقلاب اسلامی یکی از برجسته ترین فرازهایی است که باقی خواهد ماند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان دیار کریمان است، گفت: زنجان در زمینه فعالیت خیریه ها حرف اول را در کشور می‌زند که این موضوع سلامت نفس و روحیه نوع‌دوستی زنجانی‌ها را نشان می دهد به طوری که شعاع خدمات برخی از این خیریه ها حتی به خارج از استان نیز می رسد.

خاتمی با بیان اینکه در این زمینه نقش سمن‌ها در ترغیب و تشویق مردم برای مشارکت بیشتر در این مهار ویروس کرونا قابل توجه است، افزود: استان نیازمند یک پویش همگانی دیگری است که این مهم با توجه به در پیش بودن عید سعید فطر باید مورد توجه قرار گیرد و هر فرد به اندازه وسع خود برای دستگیری از نیازمندان اقدام کند.

کد خبر 5209902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha