۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۱۰

معاون میراث فرهنگی مازندران:

آسیب جدی به پل سنگی ثبت ملی شده رینه وارد نشده است

آسیب جدی به پل سنگی ثبت ملی شده رینه وارد نشده است

ساری- معاون میراث فرهنگی مازندران درباره تخریب پل سنگی ثبت ملی شده شهر رینه آمل گفت: براثر عوامل طبیعی بخش بالای جان پناهی پل تخریب شده و از نظر ساختاری آسیب جدی محسوب نمی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی ایزدی پیش ازظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه طبق قانون مرمت و حفاظت پل سنگی قلط در رینه آمل برعهده مالک اثر است، افزود: این پل تاریخی در تملک اداره راه و شهرسازی است و طبق ماده ۱۳ قانون حفاظت از ابنیه تاریخی کشور مصوب سال ۱۳۹۸ و ماده ۹۸ قانون برنامه ششم کشور دستگاه‌های اجرایی مالک و متولی وظیفه حفاظت از آثار را برعهده دارند.

وی افزود: هزینه‌های مربوط به پژوهش و حفاظت درست آثار نیز باید از اعتبارات همان دستگاه‌های اجرایی مالک و متولی تأمین شود.

ایزدی با بیان این مطلب که این اداره کل، نظارت و هدایت هرگونه پروژه مرمتی و حفاظتی بر آثار و ابنیه تاریخی و فرهنگی را برعهده دارد تصریح کرد: عمده آسیب‌های این اثر تاریخی ناشی از عوامل طبیعی بوده که موجب تخریب بخش بالایی جان‌پناه پل شده است که از نظر ساختار سازه‌ای آسیب جدی محسوب نمی‌شود.

ایزدی گفت: پل سنگی قلط شهر رینه شهرستان آمل از آثار به‌جای‌مانده دوران پهلوی اول است که در سال ۱۳۹۸ با شماره ۳۲۷۸۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

کد خبر 5210536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha