۳۰ تیر ۱۳۸۶، ۱۰:۰۲

کمیته انتخاب حسابرسان اصلح در وزارت اقتصاد تشکیل شد

کمیته انتخاب حسابرسان اصلح در وزارت اقتصاد تشکیل شد

هوشنگ نادریان رئیس سازمان حسابرسی از تشکیل کمیته‌ای در وزارت امور اقتصادی و دارایی برای انتخاب حسابرسان و بازرسان اصلح مورد نیاز شرکت‌های دولتی خبرداد.

رئیس سازمان حسابرسی در گفتگو با مهر رتبه بندی حسابرسان توسط این سازمان را رد کرد و گفت: با توجه به حساسیت شرکت‌های دولتی نسبت به انتخاب حسابرس و بازرس، قرار است غیر از مواردی که شرکت های دولتی سازمان حسابرسی را برای رسیدگی به حساب های خود انتخاب می کنند، مرکزی برای هدایت و کمک به شرکت های دولتی برای انتخاب حسابرس ایجاد شود.

هوشنگ نادریان با بیان اینکه مرکزیت این کمیته در وزارت امور اقتصادی و دارایی است، افزود: قرار است برای انتخاب اصلح حسابرسان این کمیته اطلاعات لازم را با توجه به عملکرد، خصوصیات و غیره آنها جمع آوری کند که برخی این اقدام را تعبیر به رتبه بندی موسسات کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه رتبه بندی موسسات حسابرسی خارج از جامعه حسابدران رسمی معمولا امکانپذیر نیست، تصریح کرد: اگر قرر است رتبه بندی بین حسابرسان انجام شود باید در خود جامعه حسابداران رسمی باشد. 

به گفته رئیس سازمان حسابرسی دستگاه های دولتی در زمان انتخاب حسابرس و بازرس سعی می کنند که موسساتی با کیفیت بالاتر، دارای امکانات بیشتر از نظر نرم افزاری و سخت افزاری و نیروی انسانی قوی تر استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: مرکزیتی در وزارت امور اقتصادی و دارایی در تلاش است که بهترین و اصلح ترین انتخاب را از نظر حسابداران وبازرسان برای شرکت های دولتی انجام دهد.   

کد خبر 521151

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha