۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۰۷

امام جمعه دیر:

نیازمند تشکیل دولت تحول‌آفرین هستیم/ لزوم استفاده از ظرفیت جوانان

نیازمند تشکیل دولت تحول‌آفرین هستیم/ لزوم استفاده از ظرفیت جوانان

بوشهر - امام جمعه بندر دیر عنصر تحول آفرین را جوان مؤمن انقلابی دانست و گفت: نیازمند تشکیل یک دولت تحول‌آفرین هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر اظهار داشت: باید تلاش کنیم معنویت و دستاوردهای ماه رمضان را حفظ کنیم.

امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه یکی از راه‌ها تداوم بخشیدن به اعمال ماه رمضان است، افزود: تقویت باورهای دینی و خودشناسی و محاسبه نفس از دیگر راه کارهای حفظ معنویت ماه رمضان است.

وی با اشاره به سالروز لغو قرار امتیاز تنباکو به فتوای میرزای شیرازی، بیان کرد: مرجعیت شیعه در طول تاریخ رهبری مبارزات ضد استبدادی و ضد استکباری را برعهده داشته است و مردم با تبعیت و حمایت از مرجعیت در برابر دشمنان اسلام ایستادند.

حسینی با اشاره به نقش روحانیت بویژه امام راحل در پیروزی انقلاب، گفت: دشمن همواره علیه مرجعیت شیعه توطئه کرده است و امروز هم در داخل و خارج علیه مرجع بیدار و رهبر فرزانه ما توطئه کرده و نقشه می کشند که ما باید بیدار باشیم.

وی اضافه کرد: امروز که مقام معظم رهبری، رهبری مبارزات ملت‌های مسلمان و امت اسلامی علیه استکبار جهانی و صهیونیست برعهده دارند، هم از بیرون و هم از درون عده‌ای مزدور و عوامل بیگانه سعی در تخریب چهره ایشان دارند.

انتقاد از روند ثبت‌نام ریاست جمهوری

خطیب جمعه بندر دیر خاطرنشان کرد: همین روزهای اخیر هم یکی از جریانات استحاله شده و تجدیدنظر طلب که در فتنه ۸۸ به دنبال براندازی نظام بودند، بیانیه‌ای صادر کردند در رابطه با انتخابات و علیه مقام معظم رهبری عقده گشایی کردند.

وی افزود: از اینکه با تدبیر رهبر معظم انقلاب نتوانستند از بیت امام و از حجت الاسلام سیدحسن خمینی سو استفاده کنند و ایشان را به رو در رویی با نظام وادار کنند عصبانی هستند و نصیحت پدرانه رهبری را به تمسخر گرفتند.

حسینی یادآور شد: کسانی که به دنبال براندازی نظام بودند الان خودشان را به آب و آتش می‌زنند که دوباره در نظام نفوذ کنند.

وی با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند رئیس جمهور تدارکات‌چی و هیچ‌کاره است، ادامه داد: اگر رئیس جمهور کاره‌ای نیست، چرا برای ثبت نام ریاست جمهوری صف کشیده‌اید.

حسینی تاکید کرد: برخی از اینها با صراحت گفتند ما به قانون اساسی اعتقاد نداریم و ولایت فقیه را قبول نداریم بعد هم در وزارت کشور می آیند و ثبت نام می‌کنند.

وی عنوان کرد: متأسفانه هرکسی که از راه رسید ثبت نام می‌کند، بعد که شورای نگهبان آنها را رد صلاحیت کرد هم زبانشان دراز است و متأسفانه دولتمردان هم از آنها حمایت می‌کنند، این دردی است بی درمان و ما در هیچ کشوری سراغ نداریم که دستگاهی بخواهد دستگاه دیگری را بدنام کند و توپ را در زمین دستگاه دیگری بیاندازد.

محکومیت جنایت صهیونیست‌ها

امام جمعه بندر دیر ابراز کرد: صهیونیست‌ها در این روزها از هوا و زمین مردم بی پناه و زن و کودک فلسطین را به خاک و خون می کشند.

وی با بیان اینکه فریاد استغاثه زن و مرد و کودک فلسطینی برای درخواست کمک از مسلمانان بلند است، گفت: با کمال تأسف سران آمریکا اجازه صادر شدن یک بیانیه نمی‌دهند و می‌گویند امنیت اسرائیل برای ما مهم است.

حسینی یادآور شد: امیدواریم که مسئولان کشورمان و وزارت امور خارجه به دفاع از این مظلومین اقدام کنند و از کشورهای اسلامی به جد بخواهند با تشکیل اجلاس و کنفرانس سازمان همکاری‌های اسلامی به ندای مظلومان فلسطینی پاسخ مثبت دهند.

وی در رابطه با سالروز تخریب بقیع بدست وهابیت، اظهار کرد: انگلیسی‌ها همان گونه که بهایی‌ها را در ایران ایجاد کردند، وهابی‌ها را در عربستان ایجاد کردند.

حسینی عنوان کرد: متأسفانه بعضی‌ها هم می‌گویند چرا نگذاشتند ما از طریق دیپلماسی مسائل را حل کنیم.

امام جمعه بندر دیر با اشاره به سخنان شهید حاج قاسم سلیمانی، عنوان کرد: داعش به خون شیعه تشنه بود و همه ملت ایران را واجب القتل می‌دانستند؛ هیچ هوشمند و مدیر و انسان مسئولی این را قبول نمی‌کند که ما دست رو دست بگذاریم تا آنها قدرت پیدا کنند و داخل کشور بیایند و راه این دیپلماسی نبود بلکه راهش خون دادن بود.

حسینی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط تصویری با دانشجویان، ادامه داد: اگر می‌خواهیم دانشگاه‌ها اسلامی و تبدیل صدا و سیما به یک دانشگاه عمومی تبدیل شود تنها از مسیر تحول اساسی در جامعه می‌گذرد.

وی گفت: راه تحقق تحول تشکیل یک دولت معتقد به تحول و عنصر تحول آفرین یعنی جوان مؤمن انقلابی است.

خطیب جمعه بندر دیر افزود: دولتی باید روی کار بیاید که معتقد به اسلام و انقلاب باشد و در این راستا تحول ایجاد کند که این راه ما باید اراده کنیم که چنین دولتی تشکیل شود.

کد خبر 5211738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha