۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۱:۰۹

شهردار کرج:

۱۵ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی کرج اضافه شد

۱۵ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی کرج اضافه شد

کرج - شهردار کرج گفت: ۱۵ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر کرج اضافه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی کمالی‌زاده عصر شنبه در مراسم بهره برداری از ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید از تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به ناوگان عمومی خبر داد و گفت: با تخصیص این اوراق فاز بعدی افزایش ناوگان اتوبوسرانی به تعداد ۵۰ دستگاه نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر مذاکرات برای تحقق این مهم صورت گرفته و امید است تا پایان خرداد ماه بتوانیم این اوراق را به مرحله جابجایی برسانیم.

شهردار کرج با اشاره به اینکه از سال ۸۹ هیچ اتوبوسی به ناوگان حمل و نقل اضافه نشده بود، گفت: با پیگیری‌های مدیریت شهری و رفع موانع موجود، اولین مرحله افزایش تعداد اتوبوس‌ها با ۳۰ دستگاه در سال ۹۷ انجام شد.

وی ادامه داد: طی دو سال گذشته ۵۴ دستگاه به ناوگان اضافه شد و قرارداد این ۱۵ دستگاه اتوبوس نیز مربوط به سال ۹۹ است و امیدواریم ۵۰ دستگاه یاد شده را هم در آینده‌ای نزدیک وارد مدار خدمت رسانی کنیم.

کمالی‌زاده در ادامه از تولید ۶۰ درصد قطعات اتوبوس‌های جدید در ایران و توسط شرکت ایران خودرو دیزل سخن گفت و متذکر شد: با توجه به ساخت قطعات در ایران، هزینه‌های تعمیر و نگهداری برای مجموعه مدیریت شهری کاهش یافته و می‌توان گفت گام مهمی در ارتقای سطح رفاه شهروندان برداشته شده است.

به زودی ۵۰ دستگاه اتوبوس دیگر به ناوگان کرج افزوده می‌شود

ابوالفضل فانی، معاون عمرانی استاندار البرز نیز در این مراسم در آئین با قدردانی از تلاش‌های مدیریت شهری کرج به منظور توسعه ناوگان اتوبوس‌رانی، اظهار کرد: با تاکید شهبازی استاندار البرز مبنی بر مناسب‌سازی محیط و ناوگان حمل و نقل عمومی برای جانبازان و معلولین، اتوبوس‌های جدید به گونه‌ای طراحی شده که این عزیزان نیز به راحتی می‌توانند به آن دسترسی و از آن استفاده نمایند.

وی با تاکید بر بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری خاطرنشان کرد: با نوسازی و بروز شدن ناوگان حمل و نقل عمومی می‌توان گام‌های مؤثری در کاهش آلایندگی، به‌عنوان منابع متحرک و کاهش آلودگی هوا در کلان‌شهر کرج برداشت.

فانی اضافه کرد: تمامی اتوبوس‌های جدید مجهز به استانداردهای روز دنیا در زمینه آلایندگی هوا هستند.

وی گفت: با حمایت‌های استاندار و شورای اسلامی شهر کرج با اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت، ۱۵ دستگاه اتوبوس به سیستم حمل و نقل عمومی کرج اضافه که امروز شاهد بهره‌برداری از آن‌ها بوده و در آینده‌ای نزدیک ۵۰ دستگاه اتوبوس دیگر با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال که به‌صورت اوراق مشارکت تأمین شده است، به ناوگان حمل و نقل شهر کرج افزوده خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار البرز متذکر شد: با تاکید و حمایت‌های نماینده عالی دولت در استان و شورای اسلامی و تلاش شهردار کرج به زودی شاهد بهره‌برداری از بخشی از مترو کرج خواهیم بود که نقش قابل توجهی در توسعه خدمت‌رسانی در حوزه حمل و نقل عمومی خواهد داشت.

کد خبر 5212736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha