۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۴۴

عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای کاشان:

عملکرد مسئولان باید در معرض قضاوت دائمی و شفاف مردم باشد

عملکرد مسئولان باید در معرض قضاوت دائمی و شفاف مردم باشد

کاشان - عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای کاشان گفت: عملکرد مسئولان باید در معرض قضاوت دائمی و شفاف مردم باشد.

حسن صفری در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه شفافیت در هزینه‌های داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باعث جلوگیری از ریخت و پاش های بی مورد می‌شود، اظهار داشت: این موضوع همچنین باعث می‌شود از اقداماتی که منجر به کسب رأی با راه‌های غیرقانونی و شبهه ناک و با هزینه‌های خارج از عرف و قانون است، جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه شفافیت مانع تحریف و ایجاد فساد در مسیر صحیح تبلیغات انتخاباتی می‌شود، ابراز داشت: با نهادینه شدن شفافیت در موضوع انتخابات و رقابت‌های انتخاباتی به خصوص در حوزه شوراهای اسلامی شهر و روستا افراد شایسته‌ای که از وضع مالی پایین‌تری برخوردارند، می‌توانند در رقابتی عادلانه خود را به مردم معرفی کنند.

عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای کاشان با اشاره به اینکه داوطلبان حضور در شوراها در صورت پیروزی به عنوان نمایندگان مردم باید همواره پاسخگوی موکلان خود باشند، تصریح کرد: این افراد لازم است عملکرد خود را به صورت شفاف و با شجاعت و تواضع در معرض قضاوت مردم قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه پاسخگویی مسئولان جز حقوق اولیه مردم است، خاطرنشان کرد: مردم بهترین قضات و بازرسان عملکرد منتخبان خود در شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند.

صفری با بیان اینکه باید ساختارها به گونه‌ای باشد که عملکرد مسئولان به صورت شفاف در معرض قضاوت دائمی و شفاف مردم باشد، افزود: مخفی کاری در امور و اقدامات اگر با ضعف نهادهای نظارتی همراه باشد مسلماً منجر به فساد عمیق و مزمن در سیستم می‌شود.

وی گفت: با گسترش این فساد در سایر لایه‌های مدیریتی و اجرایی پس از مدتی امکان اصلاح آن بسیار سخت و هزینه ساز برای دستگاه‌ها و حتی نظام می‌شود و بر این اساس لازم است در صورت مشاهده فساد در هر سیستم با آن برخورد جدی شود.

کد خبر 5212841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha