۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۹:۳۴

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

شفافیت و پاسخگویی کاندیداها موجب افزایش مشارکت می شود

شفافیت و پاسخگویی کاندیداها موجب افزایش مشارکت می شود

زاهدان - دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب سیستان و بلوچستان با تاکید بر لزوم شفافیت و پاسخگویی کاندیداهای شورای شهر ، گفت: افزایش مشارکت و نظارت بر انتخابات با شفاف شدن امکان پذیر است.

مرتضی خسروی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: انتخابات یکی از وقایع مهم و سرنوشت ساز کشور است اما در برخی از موارد به دلیل آنکه اطلاعات زیادی پیرامون فرایند انتخابات و نامزدها وجود ندارد، ممکن است موجب فساد و رانت شود.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب سیستان و بلوچستان با تاکید بر لزوم شفافیت در هزینه کرد داوطلبان انتخابات، گفت: متأسفانه در هزینه‌های تبلیغاتی انتخابات‌ها و شفافیت وجود ندارد و هنوز مشخص نیست هزینه‌های انتخاباتی نامزدها از چه طریقی تأمین می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه جلوگیری از هزینه سیاسی، کنترل فساد و نظارت بر انتخابات با شفاف شدن فرایند انتخابات امکانپذیر است، ادامه داد: به‌کارگیری نظارت عمومی بر فعالیت و رفتارهای انتخاباتی یکی از مهمترین رویه‌های مرتبط در این خصوص است.

خسروی گفت: خوشبختانه این روزها با آغاز رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا مطالبه جدیدی با عنوان «چالش شفافیت کاندیداها» در رقابت‌های انتخاباتی پایه‌گذاری شده که امیدواریم از سوی کاندیداها جدی گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه شفافیت انتخابات باید ناظر بر نامزدها، ناظر بر مردم و ناظر بر فرایندهای انتخاباتی باشد، تصریح کرد: از آنجایی که در ادوار گذشته شورای شهر تخلفات و فسادهای زیادی در موارد متعددی اتفاق افتاده است ضرورت شفافیت بیش از گذشته بر همگان نمایان شده است.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب سیستان و بلوچستان ضمن استقبال از فرآیند معرفی داوطلبان شورای اسلامی شهر به مخاطبان و شهروندان در «جنبش ازما» و به همت خبرگزاری مهر گفت: هر اقدامی که موجب شفافیت انتخابات شود جای تقدیر دارد.

کد خبر 5212876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha