۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۴۱

معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین؛

طی سال گذشته کمک شهریه دانشجویان ۵۷ درصد افزایش یافت

طی سال گذشته کمک شهریه دانشجویان ۵۷ درصد افزایش یافت

قزوین - معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین گفت: طی سال گذشته میزان کمک شهریه دانشجویان تحت حمایت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین حسین قلی پور بیان کرد: رویکرد اصلی کمیته امداد تقویت بنیه فرهنگی خانواده‌های تحت حمایت است چراکه برای ارتقای زندگی مددجویان باید زیرساخت‌های فرهنگی زندگی آنها تقویت شود.

وی ادامه داد: یکی از این زیرساخت‌ها کمک به ارتقای تحصیلی فرزندان تحت حمایت است تا فقر در خانواده نیازمند استمرار نیابد بلکه با حمایت‌های مختلف زنجیره فقر قطع شود.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: برای تحقق این موضوع، طی سال ۱۳۹۹ علیرغم محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا برنامه‌های مختلف فرهنگی برای مددجویان اجرا شد.

وی تصریح کرد: اگرچه به دلیل محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا برنامه‌های اردویی کاهش یافت ولی با رعایت پروتکل‌ها ۲۲۴ نفر از مددجویان از برنامه‌های اردوهای آموزشی و زیارتی این نهاد بهره مند شدند.

قلی پور اظهار کرد: با استفاده از آموزش‌های مجازی و غیرحضوری برنامه آگاه سازی و آموزشی نیز اجرایی شد که در این زمینه برای ۱۶ هزار و ۳۶۱ نفر برنامه اجرا شد که نسبت به سال ۹۸، رشد چهار درصدی را شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: طی سال ۱۳۹۹ تعداد چهار هزار و ۹۸۸ دانش آموز از کمک هزینه تحصیلی بهره مند شدند که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸، با چهار هزار و هشت دانش آموز ۲۴ درصد رشد داشته است.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: یکی از خدمات مهمی که طی سال گذشته به دانش آموزان ارائه شد، تأمین تبلت و گوشی هوشمند برای امکان ادامه تحصیل دانش آموزان تحت حمایت بود که بیش از دو هزار دانش آموز از این امکان بهره مند شدند.

وی اظهار کرد: طی سال گذشته میزان کمک شهریه دانشجویان تحت حمایت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۷ درصد رشد داشته به طوری که ۳۸۹ دانشجو بیش از ۷۹۰ میلیون تومان کمک شهریه دریافت کردند که این رقم در سال ۱۳۹۸ حدود ۵۰۲ میلیون تومان بوده است.

قلی پور تأکید کرد: طی سال ۱۳۹۹ در زمینه ارائه خدمات به دانش آموزان و دانشجویان در کانون‌های فرهنگی نیز دو هزار و ۷۷۷ نفر از این امکان بهره بردند که با توجه به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از تعداد سال ۱۳۹۸ حدود ۲۴ درصد کمتر بوده است.

وی یادآور شد: اگرچه کمک به اشتغال و معیشت مددجویان مهم است ولی خدمت فرهنگی به خصوص در زمینه ارتقای تحصیلی فرزندان مددجو از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه علاوه بر خانواده مددجو، جامعه نیز از پرورش استعدادهای فرزندان خود بهره مند می‌شود.

کد خبر 5213244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha