۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۲۴

سرپرست مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی گیلان مطرح کرد؛

لزوم تهیه بانک اطلاعاتی جامع از صنایع موجود نیازمند مواد معدنی

لزوم تهیه بانک اطلاعاتی جامع از صنایع موجود نیازمند مواد معدنی

رشت-سرپرست مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی گیلان گفت: باید بانک اطلاعاتی جامع از صنایع موجود نیازمند مواد معدنی مرتبط به صنعت تهیه کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مسلم امانی صبح سه شنبه در نشست با با رئیس اداره معادن و اکتشافات سازمان صمت گیلان بر ایجاد رویکرد علمی بر مقوله معدن کاری تأکید و تصریح کرد: بسیاری از فعالیت‌های صنعتی و صنایع معدنی ریشه در کانسارهای معدنی دارند و حیات و ممات برخی از صنایع فلزی بزرگ و کارخانجات معدنی به مواد اولیه معادن وابسته است بنابراین از رویکردهای سطحی باید پرهیز شود.

امانی ادامه داد: شناسایی پژوهش و اکتشافات کانی‌های غیرفلزی از جمله بوکسیت، کائولن سنگ‌آهک، بنتونیت و سایر موارد از برنامه‌های سال ۱۴۰۰ این مرکز در گیلان است.

وی خواستار تعامل بیشتر کارخانجات صنایع معدنی و فولادی را با مرکز زمین شناسی شد و گفت: نیازمند بانک اطلاعاتی جامعی از این صنایع موجود برای شناسایی پتانسیل‌ها و نیازمندی‌های مواد معدنی مرتبط به صنعت هستیم تا بتوانیم روند پژوهشی و اکتشافی خود را متناسب با نیازمندی صنایع برنامه ریزی کنیم.

امانی با اشاره به پتانسیل‌های فلزی مطالعه و اکتشاف شده در خصوص «مس تالش و آهن آسلار شفت»، ادامه داد: این معادن ذخایر خوبی دارند و پایش اکتشافات معدنی در سطح ۱۰۰ هزارم و ۵۰ هزارم آن در دستور کار امسال می‌باشد.

سرپرست مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی گیلان به اهمیت اطلاع رسانی بیشتر به دهیاران و بخشداران و همچنین شوراهای مناطق مختلف از قانون معادن اشاره کرد و گفت: اگر مسئولین محلی به قوانین توجیه شوند در انجام رسالت‌های سازمانی در حوزه معدن اثر بخش و مفید خواهند بود و قطعاً اهالی بومی نیز به تدریج با چارچوب علمی و فنی فعالیت‌های معدنی آشنا خواهند شد.

کد خبر 5214694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha