۳۰ تیر ۱۳۸۶، ۱۷:۲۶

مشاوران املاک در زنجان آموزش می بینند

زنجان - خبرگزاری مهر: رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: آموزش مشاورین املاک استان زنجان از جمله رویکردهای پیشگیرانه و اصلاح سامانه‌ رفتاری در قوه قضائیه است.

به گزارش مهر، جمال انصاری ظهر امروز در جلسه ستاد حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی با اشاره به اینکه در آسیب‌شناسی مسئله  زمین، برخی مشکلات مربوط به‌ مشاورین املاک می‌شود افزود: در یک دوره بررسی ‪ ۹‬ماهه، نقاط آسیب‌پذیر شناسایی و با صدور بخشنامه، نظارت بر امور و آموزش حقوقی به مشاورین املاک جهت اصلاح این نقاط نتایج مطلوبی حاصل شد.

وی یادآور شد: در دوره‌های آموزشی برگزار شده برای مشاورین املاک مشخص شد برخی از مشکلات در خصوص زمین به‌ دلیل نداشتن اشراف حقوقی توسط مشاورین املاک بوده است که با برگزاری یک دوره بسیاری از مشکلات و ابهامات رفع شد.

انصاری برلزوم تقویت کمیسیون‌های مربوط به زمین جهت پیشگیری از بروز تخلفات تاکید کرد و اظهار داشت: هرچه نیروهای زبده و کارآمد در کمیسیون‌های مرتبط با زمین بیشتر و تصمیمات کارشناسی‌تر شود به‌همان میزان، زمینه تخلف کم می‌شود.

بنا بر اعلام اداره کل داگستری استان زنجان، وی بهره‌گیری ادارات و نهادها از کارشناسان حقوقی زبده در حل اختلافات حقوقی زمین را ضروری خواند و اظهارداشت: محاکم نمی‌توانند در اختلافات حقوقی ادارات یا اشخاص دلیل‌تراشی و از دستگاه ها حتی دادگستری بدون ادله‌ کارشناسی دفاع کنند.

انصاری افزود: اگر مسئولان دستگاه ها می‌خواهند حقوق مردم و دستگاه‌ها حفظ شود باید با بهره‌گیری‌از مشاورین حقوقی قوی در تنظیم قراردادها دقت لازم را داشته باشند و در اختلافات حقوقی بتوانند مستدل و محکم از دستگاه متبوع خود دفاع کنند.

کد خبر 521543

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha