۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۷:۵۶

روز ۳۱ فروردین؛

مرحله اول آزمون ارزیابی حافظان قرآن خراسان شمالی برگزار می‌شود

مرحله اول آزمون ارزیابی حافظان قرآن خراسان شمالی برگزار می‌شود

بجنورد- رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: مرحله اول از شانزدهمین آزمون ارزیابی حافظان قرآن خراسان شمالی با حضور ۶۵ نفر برگزار می‌شود.

حمزه بابایی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: روز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰، آزمون مرحله اول از شانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم جهت تعیین تکلیف حفاظ ممتاز استان خراسان شمالی برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: این آزمون با حضور ۶۵ نفر از حافظان قرآن کریم در رشته‌های ۱۰ جز، ۲۰ جز و حفظ کل برگزار می‌شود که از این تعداد ۲۰ نفر از خواهران در رشته حفظ کل، ۱۴ نفر از خواهران در رشته ۲۰ جز، ۱۶ نفر از خواهران در رشته ۱۰ جز، ۱۱ نفر از برادران در رشته حفظ کل، ۲ نفر از برادران در رشته حفظ ۲۰ جز و ۲ نفر هم در رشته ۱۰ جز به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: با توجه به شرایط کرونا این آزمون با رعایت تمامی اصول بهداشتی برگزار می‌شود و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

بابایی مقدم ادامه داد: در صورت قبولی حافظان در رشته ۱۰ جز در مرحله اول (کتبی) و مرحله دوم (شفاهی) مدرک همطراز دیپلم و در صورت قبولی حافظان ۲۰ جز در دو مرحله، مدرک همطراز فوق دیپلم و در صورت قبولی حافظان کل در دو مرحله مدرک معادل لیسانس و حافظان کل در صورت قبولی در سه مرحله مدرک معادل فوق لیسانس و در صورت قبولی در چهار مرحله مدرک معادل دکترا اعطا می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به جزئیات این آزمون، گفت: حافظان ۱۰ جز به ۵۰ سوال به مدت ۵۰ دقیقه و حافظان ۲۰ جز به ۱۰۰ سوال به مدت ۱۰۰ دقیقه و حافظان کل نیز به ۱۵۰ سوال در مدت ۱۵۰ دقیقه پاسخ می‌دهند.

کد خبر 5216363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha