۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۵۴

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

لزوم ورود جهاد کشاورزی به مناطق زلزله‌زده جاجرم و گرمه

لزوم ورود جهاد کشاورزی به مناطق زلزله‌زده جاجرم و گرمه

بجنورد- معاون عملیات قرارگاه صاحب‌الامر خراسان شمالی با اشاره به تخریب دامداری‌ها در مناطق زلزله‌زده استان، گفت: جهاد کشاورزی برای تامین سر پناه دام‌ها تاکنون ورود نداشته است.

حجت الاسلام حبیب الله پاکدامن در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به وقوع زلزله ۵.۵ ریشتری طی روزهای گذشته در شهرستان‌های گرمه و جاجرم، برآوردهای میدانی از وضعیت خسارت‌های ایجاد شده توسط دستگاه‌های مختلف اجرایی و نیروهای جهادی انجام شده است.

معاون عملیات قرارگاه صاحب‌الامر خراسان شمالی با اشاره به آمادگی نیروهای جهادی برای کمک رسانی به این مناطق در شهرستان‌های گرمه و جاجرم، گفت: وقوع پس لرزه‌ها در منطقه باعث ایجاد رعب و وحشت بسیاری در میان خانواده‌ها به خصوص مادران و فرزندان شده است که حمایت روانی از سوی دستگاه‌های متولی را می‌طلبد.

وی با تاکید بر تسریع تخریب و آواربرداری از منازل آسیب دیده و ناایمن، افزود: غذای گرم، وسایل گرمایشی و سرمایشی و همچنین اسکان موقت از دیگر نیازهای مردم زلزله زده به خصوص در روستاهای شورک و قزل حصار است.

حجت الاسلام پاکدامن گفت: امدادرسانی و حمایت‌های زیرساختی در حوزه کشاورزی و دامداری از جمله کاستی‌های وضعیت فعلی در گرمه و جاجرم است.

معاون عملیات قرارگاه صاحب‌الامر خراسان شمالی در انتها بیان داشت: جهاد کشاورزی از جمله نهادهای متولی در این حوزه بوده که تاکنون از نگاه مردم حضور مؤثری برای تأمین سر پناه دام‌ها نداشته است.

کد خبر 5216614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha