۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۰۹

استاندار البرز:

رشد سریع مهاجرت به البرز مشکلات زیادی ایجاد کرده است

رشد سریع مهاجرت به البرز مشکلات زیادی ایجاد کرده است

کرج - استاندار البرز گفت: رشد سریع مهاجرت در این استان مشکلات و موانعی را ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزالله شهبازی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان البرز در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با بیان اینکه در این جلسه در خصوص روند جذب و تخصیص اعتبارات سال ۹۹ بحث شد، اظهار کرد: در دو سال اخیر در خصوص اعتبارات هزینه‌ای استان رشد قابل توجهی داشتیم.

وی بیان کرد: در اعتبارات هزینه‌ای در سال ۹۹ یکی از ۳ استان اول کشور بودیم و همچنین در جذب اعتبارات عمرانی سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ رشد ۱۵ درصدی را شاهد بودیم.

استاندار البرز تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ نیز با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته در اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی رشد داریم که تمامی این امور نشان‌دهنده توجه ویژه دولت به استان البرز است.

وی خاطرنشان کرد: درآمدهای البرز در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ بیش از ۱۱۲ درصد رشد داشته و بیش از ۸۰ درصد این درآمدها در استان هزینه شده است.

شهبازی گفت: پروژه‌های بزرگی همچون چرمشهر - آبیک که ۵۳ کیلومتر آن در حوزه البرز است، فاز ۲ آزادراه تهران - شمال، راه‌آهن و فعالیت مؤسسات ملی تحقیقات کشاورزی در البرز، سهم استان را از اعتبارات ملی بیشتر می‌کند.

وی اظهار کرد: البرز ظرفیت‌های فراوانی برای شکوفایی و پیشرفت دارد که ظرف چند سال اخیر در مسیر تحقق این هدف، اقدامات بزرگی شکل گرفت ولی رشد سریع مهاجرت در این استان مشکلات و موانعی را ایجاد کرده است.

استاندار البرز بیان کرد: در این نشست به دستگاه‌هایی که نتوانستند اعتبارات مربوطه را جذب کنند، تذکراتی داده شد، چراکه چند ماه دیگر برای جذب این اعتبارات، فرصت وجود دارد.

وی متذکر شد: طرح آمایش سرزمین در سازمان برنامه و بودجه کشور مصوب شد و مقرر شد که مسیری علمی و مدون برای اقدامات و برنامه‌های استان باشد.

کد خبر 5218018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
      2 0
      وقتی تمام امکانات تسهیلات رو به تهران والبرز اختصاصمیدید توقع دارید مر م بمون توی شهر هوی کوچک اگر این همه امتیاز وتسهیلات رو به شهر وروستا میدادید اینقدر مهاجرت به شهرهای بزرگ وپایتخت اتفاق نمی افتاد حتی روستای هم الان دیگه از تولیدات خودش چیزی مصرف نمیکنه اون هم شده مصرف کننده از سوپر مارکت ها شده