۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۰۰

دبیر شورای ائتلاف استان مرکزی عنوان کرد؛

تکذیب اسامی فهرست ائتلاف برای شورای شهر اراک

تکذیب اسامی فهرست ائتلاف برای شورای شهر اراک

اراک- دبیر شورای ائتلاف استان مرکزی با تکذیب گمانه زنی‌ها در مورد اسامی فهرست شورای شهر اراک گفت: اسامی منتشر شده در فضای مجازی صرفا بر مبنای گمانی‌زنی است و فهرست نهایی بزودی اعلام می‌شود.

حبیب احتشامی نیا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مرحله مصاحبه تخصصی داوطلبین شورای شهر اراک پایان یافته است و ۲۲ نفر برتر که بیشترین امتیاز را کسب کرده‌اند نیز معرفی شده‌اند اما هنوز اسامی نهایی شورای ائتلاف برای شورای شهر اراک قطعی نیست.

وی افزود: در روزهای گذشته گمانه‌زنی‌ها در مورد فهرست نهایی ائتلاف در فضای مجازی منتشر شد که صرفاً بر مبنای حدس و گمان است و ۱۱ نفر اصلی منتخب شورای ائتلاف بزودی و پس از طی شدن مراحل نهایی گزینش، اعلام می‌شوند.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان مرکزی ادامه داد: خوشبختانه به برکت مصاحبه‌هایی که انجام شد نیروهای جوان و متخصصی شناسایی شدند که می‌توانند برای شهر و استان منشأ خدمات بزرگی باشند.

رصد شفافیت داوطلبین شورای شهر و روستا مهمترین اصل است

احتشامی نیا با اشاره به ضرورت شفافیت در عملکرد مالی نامزدهای شورای شهر گفت: شفافیت مالی داوطلبین شورای شهر از سایر موارد اولویتش بیشتر است و مردم باید از آن اطلاع داشته باشند، داوطلبی که مبلغ بالایی برای حضورش در شورای شهر هزینه می‌کند با توجه به درآمد اندکی که اعضا شورای شهر از حضور در جلسات شورای شهر دریافت می‌کنند، هزینه کردش قابل درک و قبول نیست.

وی ادامه داد: داوطلبی که برای انتخاب شدن در شورای شهر به عنوان مثال یک میلیارد تومان هزینه می‌کند، چگونه می‌خواهد بعد از انتخابات جبران این یک میلیارد هزینه را کند؟ حقوق شورای شهر به این حد نیست که فرد بتواند این یک میلیارد هزینه را با این درآمد جبران کند به همین خاطر فردی که مبلغ بالایی برای انتخابات شورای شهر هزینه می‌کند قطعاً به دنبال این است که با سو استفاده از موقعیت و جایگاه خود به عنوان عضو شورای شهر، اتفاقی را رقم بزند که بتواند هزینه انتخاباتیش را حداقل جبران کند.

دبیر شورای ائتلاف استان مرکزی تصریح کرد: شفافیت در اموال و هزینه کرد داوطلبین شورای شهر مسأله‌ای است که باید فعالان سیاسی، احزاب و رسانه‌ها در برنامه‌ها و اقدامات داوطلبین شورای شهر رصد کرده و به سمع و نظر مردم برسانند.

احتشامی نیا عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های که باید احزاب، رسانه‌ها و مردم در داوطلبان شورای شهر رصد کنند تخصص در حوزه شهری و مدیریت شهری است، فردی که به عنوان عضو شورای شهر انتخاب می‌شود باید به اصول اولیه مدیریت شهری و کارکرد و قوانین شورای شهر واقف باشد.

دبیر شورای ائتلاف استان مرکزی ادامه داد: شورای ائتلاف فرآیندی را در پیش گرفته است مبنی بر اینکه نامزدهای شورای شهر و روستا را از لحاظ شفافیت، تعهد و تخصصشان در حوزه شهری و روستایی مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌دهد که این سنجش در فرآیند مصاحبه‌ای با حضور بیش از ۱۵ صاحب نظر در حوزه‌های مختلف شهری، فرهنگی، زیست محیطی، اقتصاد شهری و غیره به عنوان داور ارزیابی می‌شود.

کد خبر 5218675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha