۳۱ تیر ۱۳۸۶، ۱۰:۵۹

"حصار ضدخرگوش" جایگزین "خوشه‌های خشم" شد

"حصار ضدخرگوش" جایگزین "خوشه‌های خشم" شد

فیلم سینمایی "حصار ضدخرگوش" در حالی از دقایقی پیش روی آنتن شبکه یک رفت که پیشتر اعلام شده بود "خوشه‌های خشم" در همین ساعت از این شبکه پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته فیلم‌های کلاسیک از روز گذشته با نمایش فیلم سینمایی "شاهین مالت" به کارگردانی جان هیوستن و بازی هامفری بوگارت از شبکه یک آغاز شد و قرار بود امروز "خوش‌های خشم" جان فورد پخش شود.

اما شب گذشته زیرنویس‌های شبکه یک از تغییری عجیب در برنامه هفته فیلم‌های کلاسیک و نمایش "حضار ضدخرگوش" به جای "خوشه‌های خشم" خبر می‌داد. اتفاقی که حوالی ساعت 10 امروز صبح افتاد و فیلم سال 2002 فیلیپ نویس به جای فیلم سال 1940 جان فورد روی آنتن رفت.

بر اساس اعلام قبلی شبکه یک سیما، قرار است از اول تا چهارم مرداد هم به ترتیب فیلم‌های کلاسیک "جداافتاده" کارول رید، "دره من چه سبز بود" جان فورد، "مرد سوم" کارول رید و "انتخاب آقای هابسن" دیوید لین هر روز ساعت 10 صبح برای علاقمندان به سینما پخش شود.



کنت برانا در صحنه‌ای از فیلم "حصار ضد خرگوش"

فیلم استرالیایی "حصار ضدخرگوش" بر مبنای کتاب "حصار ضدخرگوش را دنبال کن" نوشته دوریس پیلکینگتن گاریمارا ساخته شده است. این کتاب درباره مادر نویسنده و دو دختر دورگه دیگر است که از اردوگاهی در شمال پرث در استرالیا می گریزند تا به خانواده های بومی خود بپیوندند.

فیلم سفر پر فراز و نشیب این سه دختر را دنبال می کند که برای 9 هفته حدود 2414 کیلومتر را در امتداد "حصار ضد خرگوش" طی کردند تا به اجتماع خود در جیگالونگ برگردند. نمایش "حصار ضدخرگوش" در استرالیا با جنجال زیادی همراه بود و بار دیگر بحث درباره "نسل های دزدیده شده" را مطرح کرد. منظور از نسل های دزدیده شده، بچه های بومی است که در بخش اعظم قرن نوزدهم و بیستم بنا به سیاست رسمی دولت استرالیا از خانواده هایشان جدا می شدند تا در دنیایی به اصلاح متمدن تر بزرگ شوند و بعدها به عنوان کارگر یا پیشخدمت برای سفیدپوستان کار کنند.

"حصار ضدخرگوش" را فیلیپ نویس، فیلمساز 57 ساله استرالیایی کارگردانی کرده که سازنده فیلم هایی مطرح مانند "بازی های میهن پرستانه"، "اسلیور"، "خطر آشکار و حاضر"، "سینت" و "آمریکایی آرام" است. او سال گذشته فیلم "آتش گشودن" را بر پرده سینماها داشت. کنت برانا، اورلی سامپی، تیانا سنزبری، لورا ماناهان در این فیلم 94 دقیقه ای نقش آفرینی کرده اند که در سال 2002 با بودجه ای در حدود شش میلیون دلار ساخته شد.

کد خبر 521880

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha