۳ خرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۳۲

امام جمعه دزفول:

داروخانه هلال احمر در دزفول راه‌اندازی شود

داروخانه هلال احمر در دزفول راه‌اندازی شود

دزفول- امام جمعه دزفول گفت: ضرورت دارد که داروخانه هلال احمر در دزفول راه‌اندازی شود تا شمال خوزستان و شهرهای اطراف را پوشش دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی عصر امروز دوشنبه در آئین بهره‌برداری از چهار پروژه بهداشتی و درمانی در دزفول که با حضور «سعید نمکی» وزیر بهداشت که در سالن غدیر دانشگاه علوم پزشکی دزفول برگزار شد، اظهار کرد: سطح خدمات دانشگاه علوم پزشکی دزفول بسیار گسترده است و امروزه دزفول نه تنها برای استان بار نیست بلکه یار است؛ همچنین امکانات بهداشتی و درمانی متعددی که در دزفول به یاری خیران و مسئولان ساخته شده است که علاوه بر شمال خوزستان، جنوب استان لرستان و ایلام را نیز پوشش می‌دهد.

وی افزود: دزفول علاوه بر امکانات بهداشتی دارای فرودگاه نیز است و از نظر نیروهای انسانی توانمند نیز در کشور سرآمد است.

امام جمعه دزفول خواستار راه‌اندازی داروخانه هلال احمر در دزفول شد و گفت: وجود این داروخانه در دزفول یک ضرورت است و می‌تواند شمال خوزستان و شهرهای اطراف را نیز پوشش دهد؛ بنابراین امیدوار هستیم که وزارت بهداشت در راستای راه‌اندازی این داروخانه در دزفول همکاری و پیگیری لازم را داشته باشد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی در ادامه با گرامیداشت چهارم خرداد، روز دزفول، عنوان کرد: مردم دزفول در دوران جنگ تحمیلی نه تنها شهر را ترک نکردند بلکه همزمان با استقامت و پایداری، ویرانه‌های شهر را نیز می‌ساختند؛ روزانه صدها گلوله توپ به دزفول اصابت می‌کرد اما مغازه‌ها و بازار شهر همچنان پررونق و فعال بود و مردم به زندگی خود ادامه می‌دادند.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره امام جمعه فقید دزفول، آیت الله مجدالدین قاضی دزفولی و همراهی‌های وی با رزمندگان در دوران دفاع مقدس، گفت: وی همواره نماز جمعه را برگزار می‌کرد و نقش زیادی را در روحیه دهی به رزمندگان و هدایت آنها و تشویق مردم به مقاومت داشت.

امام جمعه دزفول یادآور شد: زنان دزفولی علاوه بر تربیت فرزندان خود و اعزام آنها به جبهه نیز با پخت غذا و تهیه لباس و شست‌وشوی لباس رزمندگان و اقدامات متعدد دیگر، پشتیبانی زیادی را از رزمندگان به عمل می‌آوردند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی عنوان کرد: در زمان جنگ دزفول شهدای زیادی را به اسلام و انقلاب تقدیم کرد به گونه‌ای که بر اساس آمارها دو درصد جمعیت دزفول در زمان جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند.

وی گفت: فرهنگ مقاومت به خوبی در دزفول نهادینه شده و امروز شاهد هستیم که دکترین مقاومت در دنیا شکل گرفته است؛ اگر امروز غزه با مقاومت خود اسرائیل را به زانو درآورد به خاطر ایثار و مقاومت‌هایی است که خاستگاه آن دزفول و ایران است.

وزارت بهداشت توجه ویژه‌ای به دزفول داشته باشد

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین اظهار کرد: برای راه‌اندازی داروخانه هلال احمر در دزفول پیگیری‌هایی انجام شد اما رئیس هلال احمر با این امر موافقت نکرد اما پیگیری‌های ما ادامه خواهد داشت و از وزارت بهداشت می‌خواهیم که در زمینه و برای تحقق این امر مهم با ما همکاری کند.

سید احمد آوایی با بیان اینکه بیمارستان‌های دزفول به طور عمده توسط خیران و بخش خصوصی ساخته شده‌اند، افزود: این امر بسیار ارزشمند است چرا که نباید بار همه مسائل بر دوش دولت باشد؛ بنابراین اگر کمک مردم و خیران نباشد دولت از پای در می‌آید.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی دزفول به بیماران سایر شهرهای خوزستان و سایر استان‌ها نیز خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند، گفت: با توجه به ورود قابل ملاحظه بیماران از مناطق مختلف استان و کشور به دزفول، انتظار داریم که وزارت بهداشت نسبت به توسعه حوزه بهداشت و درمان این شهرستان توجه و اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

کد خبر 5219732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha