در گفتگوی تلفنی با همتای مصری مطرح شد؛

تأکید مجدد «بایدن» بر جانبداری آمریکا از مصر در پرونده سد النهضه

تأکید مجدد «بایدن» بر جانبداری آمریکا از مصر در پرونده سد النهضه

رؤسای جمهور آمریکا و مصر در یک تماس تلفنی بر سر آخرین وضعیت سد النهضه به گفتگو و رایزنی پرداختند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در گفتگوی تلفنی با همتای مصری خود بر عزم واشنگتن در مسیر ارتقای سطح امنیت این کشور در دسترسی به منابع آبی قاره آفریقا تأکید کرد.

به گفته سخنگوی رسمی دفتر ریاست جمهوری مصر در تماس تلفنی میان «عبدالفتاح السیسی» و بایدن درباره آخرین وضعیت پرونده سد النهضه گفتگو و رایزنی صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر از تلاش‌های هم پیمان خود، آمریکا، در راستای پیشبرد اهداف قاهره در پرونده سد النهضه قدردانی کرده است.

براساس بیانیه صادر شده از سوی دفتر ریاست جمهوری مصر در این گفتگوی تلفنی همچنین بر ضرورت تقویت تلاش‌ها در راستای به نتیجه رساندن گفت و گوهای عربی میان اردن، مصر و اتیوپی درباره حقوق کشورها در استفاده از منابع آبی این سد حیاتی تأکید شده است.

گفتنی است که عبدالفتاح السیسی، بنیامین نتانیاهو و جو بایدن سه متحد استراتژیک در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا به شمار می‌روند. سال هاست که نقش السیسی به عنوان رئیس جمهور مصر در کمک رسانی به رژیم اشغالگر صهیونیستی از جمله کمک بالگردهای این کشور به تل آویو در راستای اطفای حریق در اراضی زراعی رژیم صهیونیستی که دو سال پیش دچار حریق گسترده شده بودند، در عرصه بین المللی و داخلی مصر در کانون توجهات قرار گرفت.

کمک رسانی هوایی بالگردهای آب پاش السیسی به رژیم صهیونیستی در حالی بود که همزمان با آتش سوزی‌ها در اراضی اشغالی بازار اصلی مردم مصر در قاهره نیز بنا به عللی نامشخص دچار آتش سوزی گسترده شده بود، اما کمک شایانی برای اطفا این حریق صورت نگرفت و همین مسئله باعث منفورتر شدن چهره السیسی نزد عموم مردم مصر شد.

علاوه براین، ارتش مصر طی سال‌ها و ماه‌های گذشته و در زمان ریاست جمهوری السیسی بارها در مواجهه با نوارغزه به مسدود کردن گذرگاه‌های زمینی و همچنین تیراندازی به سوی صیادان فلسطینی در دریای غزه مبادرت کرده است؛ مواضعی که کمابیش مایه خشنودی ایالات متحده آمریکا و رفع نگرانی کاخ سفید در قبال امنیت رژیم صهیونیستی شده است.

کد خبر 5219858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha