۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۰۶

رئیس ستاد بازسازی مناطق مسجدسلیمان:

۷۵۰۰ مسکن آسیب‌دیده از زلزله در مسجدسلیمان تعمیر شدند

۷۵۰۰ مسکن آسیب‌دیده از زلزله در مسجدسلیمان تعمیر شدند

اهواز- رئیس ستاد بازسازی مناطق مسجدسلیمان گفت: زلزله مسجدسلیمان تیرماه ۹۸ رخ داد که خانه‌ها خسارت بسیاری دیده‌اند ولی در این زمینه برای هفت هزار و ۵۰۰ واحد آسیب‌دیده کار تعمیراتی انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله عمادی ظهر امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: زلزله مسجدسلیمان تیرماه ۹۸ رخ داد و برخی ساختمان‌ها دچار خسارت جزئی و برخی نیز دچار خسارت‌های کلی و غیرقابل سکونت شدند.

وی با اشاره به اینکه باید برای هفت هزار و ۵۰۰ واحد کار تعمیراتی انجام شد، افزود: کار تعمیرات این واحدها تا پایان سال ۹۸ انجام و به متقاضیان نیز تسهیلات، کمک بلاعوض و سیمان رایگان داده شد.

رئیس ستاد بازسازی مناطق مسجدسلیمان تصریح کرد: یک هزار و ۵۰۰ واحد خسارت کلی دیدند و نیازمند بازسازی بودند و از این میان ۷۰۰ واحد قابلیت درجاسازی در مکان‌های قبلی را نداشته‌اند.

عمادی ادامه داد: با پیگیری‌های بنیاد، زمین ۱۰ هکتاری در اختیار ما قرار گرفت و ۵۴۰ واحد به شهرک امام رضا (ورودی شهر مسجدسلیمان فلکه دانشگاه آزاد) منتقل شدند.

وی عنوان کرد: برخی دیگر از آن ۷۰۰ واحد نیز در نقاط مختلف شهر جابه‌جا شدند چون در مکان قبلی امکان درجاسازی نبود.

رئیس ستاد بازسازی مناطق مسجدسلیمان خبر داد: ۵۰۰ واحد مسکونی برای خانوارهای ساکن در مناطق آلوده به نفت نیز در شهرک ولی‌عصر در حال احداث است.

عمادی بیان کرد: ۹۰۰ واحد خسارت‌دیده کلی نیز در سطح شهر مسجدسلیمان، گُلگیر و روستاها وجود دارند که کار بازسازی آنها انجام شده و بیش از ۸۰۰ واحد آن به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بالغ‌بر ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت شهرک ولی‌عصر هزینه می‌شود، گفت: برای واحدهای خسارت‌دیده از زلزله نیز به ازای هر نفر ۱۷۰ میلیون تومان تسهیلات و کمک بلاعوض پرداخت شده است.

کد خبر 5220379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سهیل نصیری IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      2 0
      آقا شمارا بخدا بگویید که کدام هیئت کارشناسی ونامشان را هم شفاف به مردم بگویید که مشخص کرده اند شهر ما زلزله خیز است .و یا حتی آبوده گی گاز وسموم دارد؟؟؟ خیلی از مناطق که مسموم معرفی شده واقعیت ندارد وازلوله های پوسیده قدیمی گازاست.وقایل ترمیم وبازسازی ونوسازی اند.چرا یکبار کار اصولی نشود ؟جرا?
    • سهیل نصیری IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      0 0
      لطفا یکبار دیگر نقشه شهر را عوض کنید ..ماشالله مهارت زیادی هم که هست در اینجور کارها شبیه فلکه نفتون که صدبار تغییر کرد ..اما اینبار بیایید اساسی فکری کنید بحال جاده ورودی به مرکز شهر بغل استادیوم که چهارپنج سال دیگه اصلا جوابگو نیست .وهرسال الانم مواقع خصوصا قبل از عید.پس فکر راهی عریض باشید.